3. B
Mgr. Slavíčková Lucie
Informace pro rodiče
23. 6.
Konec vyučování poslední týden:
Po 27. 6. - 12.15
Út 28. 6. - 12.00
St 29. 6. - 12.00
Čt 30. 6. - 8.45
Ve středu 29. 6. si vyšlápneme na Zelenou horu. Odcházet budeme ráno od školy, vrátíme se na oběd. Dětem prosím dejte jen batůžek s pitím, svačinou, pláštěnkou a malým kapesným na zmrzlinu.
Děkuji L. S.
20. 6.
Upřesnění fotografování
Fotit se budeme ve čtvrtek 11.20 - 12.10.
Čtvrtek 23. 6. proběhne Prevence dětských úrazů a první pomoc - 8.00 - 11.00
27. 5.
Co nás do konce školního roku čeká:
Úterý 31. 5. - knihovnická lekce - 9.15 - 10.00
Čtvrtek 2. 6. - program primární prevence "Táhneme za jeden provaz" - 8.00 - 10.45
Týden 6. - 10. 6. - týden Celé Česko čte dětem (podrobnosti příští týden)
Čtvrtek 9. 6. - třídní schůzky (hromadně) - 15. 30
Úterý 14. 6. - třídní výlet (hrad Pernštejn - informace děti včas obdrží na lístečcích)
Pátek 17. 6. - poslední návštěva knihovny - odevzdání všech vypůjčených knížek - 10.30
20. - 24. 6. - focení tříd, skupin, jednotlivců (lístečky děti dostanou příští týden)
27. - 30. 6. - vycházka na Zelenou horu, úklid třídy, rozdávání výkresů,...
Učivo pro nemocné
Angličtina ZDE
Týden 20. 6. - 24. 6.
St 22. 6.
Čj - opakování a procvičování zvratných sloves
- PS str. 35/1 - celé
- nově - ČASOVÁNÍ SLOVES - uč. str. 102/žlutý rámeček nahoře
- uč. str. 102/1 (ústně)
- uč. str.102/ 2 a 103/4, 5 - projděte si, vyberte si pod každým modrým rámečkem dvě slovesa a vyčasujte v příslušném čase
- PS str. 36/1, 2, 3, 4
M - opakování a procvičování v pracovním sešitě
- PS str. 41/1 - 6, 46/1, 4
- vyberte si v pracovním sešitě 3 jákákoliv cvičení a vypracujte je
Út 21. 6.
Čj - opakování - infinitiv
- nově - ZVRATNÁ SLOVESA - uč. str. 101/žlutý rámeček
- uč. str. 101/1 + a, b, 2 + a, 3 + a, b (ústně)
- Sloh - uč. str. 96 + a, b (ústně)
- DÚ - PS str. 31
M - procvičování probraného učiva
- uč. str. 154/36 (ústně)
- 150/3, 4, 5 a 151/9a, b, 10 (malý sešit - výpočet a odpověď)
- uč. str. 154/30 (ústně, trojciferná čísla zaokrouhlete i na 100)
- PS str. 29/5
Prv - referáty
- uč. str. 63 - Ohrožené druhy rostlin a zvířat (co to znamená ohrožený druh a zkuste se zamyslet nad tím, proč jsou některé druhy ohrožené - co, kdo za to může)
Po 20. 6.
Čj - procvičování - slovesa a podstatná jména
- uč. str. 99/4 + a, b
- PS str. 34/3, 4
- nově - INFINITIV - uč. str. 100/žlutý rámeček
- uč. str. 100/1 + a, 2 + a (ústně)
- PS str. 35/1, 2, 3
M - procvičování - písemné a pamětné násobení jednociferným činitelem
- uč. str. 151/12 (malý sešit)
- uč. str. 151/11 (ústně)
Čtení - čítanka str. 170, 171 - Dopis
- čítanka str. 172 - celá
Týden 13. 6. - 17. 6.
Pá 17. 6.
Čj - opakování - čas u sloves
- uč. str. 99/3
- PS str. 34/1 + a, b, 2 (pouze ústně)
M - nově - Písemné násobení jednociferným činitelem
- uč. str. 150/1, 151/7 - projděte si postup + růžové větičky
- uč. str. 150/2, 151/8 - písemně
Prv - opakování ze včerejška
- referáty
Čtení - návštěva knihovny
- čtětě
Čt 16. 6.
Čj - procvičování - osoba u sloves
- PS str. 33/celou dodělat
- nově - ČAS u sloves - uč. str. 99/žlutý rámeček
- uč. str. 99/1 + a, 2, 3a (ústně)
M - závěrečná písemná práce
- pokud máte chuť, můžete počítat v PS (str. 36)
Prv - opakování - Obratlovci
- nově - Bezobratlí - uč. str. 60
- Čím se živí živočichové - uč. str. 61
St 15. 6.
Čj - opakování - číslo a osoba u sloves
- uč. str. 98/1 + a, b
- uč. str. 98/2, 3 (ústně)
- PS str. 33/2
M - opakování na písemnou práci
- slovní úlohy - malý sešit (zápis, výpočet, odpověď)
1. Maminka Petrovi koupila triko za 350Kč a kraťasy, které byly o 85Kč dražší. Kolik maminka za nákup zaplatila?
2. Houska stála 7Kč. Hanka měla 50Kč. Kolik housek koupila a kolik korun jí zbylo?
- geometrie - PS zelený - str. 39/1, 2, 4, 5
Týden 6. 6. - 10. 6.
Tento týden probíhá akce Celé Česko čte dětem. Tomu jsou uzpůsobeny některé hodiny, které se musí buď přímo odžít nebo k nim nebudete mít k dispozici materiály a pracovní listy.
Celý týden budeme opakovat na závěrečné písemné práce z českého jazyka a matematiky.
Pá 10. 6.
Čj - kartičky i/y - procvičování vyjmenovaných slov a slov příbuzných
- procvičování čísla u sloves - uč. str. 97/3 (ústně)
- PS str. 32/1
- nově ČÍSLO U SLOVES - uč. str. 98/1 + b, žlutý rámeček
- procvičování abecedy a párových souhlásek
M - G - opakování na písemnou práci - uč. str. 111/1, 2, 3, 4 - vypracujte do geometrického sešitu, části "Rozhodni" si udělejte ústně
- PS zelený - str. 48/celá + sebehodnocení
Prv - Obratlovci - Ptáci, savci - uč. str. 59
- referáty
- písemné opakování - Části těla rostlin (budu zkoušet ústně)
Čtení - ve čtení jsme pracovali s textem, abycho zjistili, jak jsme na tom se čtenářskou gramotností - text i úkoly k textu vám pošlu, sami vypracujte a přineste do školy
Čt 9. 6.
Čj - v rámci hodiny jsme měli pozvaného hosta, který děti seznámil se zajímavou knížkou a velmi poutavě jim z ní předčítal - jednalo se o knihu Tajemství jeskyně pokladů od Petra Huga Šlika
- v pondělí 13. 6. budeme psát závěrečnou práci (abeceda, párové souhlásky, vyjmenovaná slova, slovní druhy - umět poznat podst. jména, přídavná jména, číslovky, slovesa, předložky, spojky), rod podst. jmen, slova protikladná a souznačná, diktát
M - rozcvička - násobilka
- opakování - písemné odčítání, dělení násobků deseti
- PS str. 31/3, 35/6
- uč. str. 132/15 (počítejte pamětně podle vzoru)
Prv - uč. str. 58, 59 - Obojživelníci, Plazi
- referáty
Út 7. 6. + St 8. 6.
Čj - zítra máme čtení s hostem, tak žádná práce nepřibyde a máte dostatek času na vypracování
- opakování vyjmenovaná slova po P, S, V, Z
- uč. str. 95/1, 2, 4 (ústně)
- PS str. 28/1, 2
- PS str. 29/1, 2, 3, 4
- opakování - slova protikladná a slova souznačná, slovní druhy (v textu vyhledávejte různé slovní druhy), opakujte si abecedu
- nově SLOVESA - ČÍSLO - nejprve si zopakujte, co už o slovesech umíte
- uč. str. 97/1 + a, b, 2 (ústně)
- PS str. 32/4
- DÚ - uč. str. 95/3 (malý sešit)
M - opakování - zaokrouhlování, dělení se zbytkem
- uč. str. 154/30 (růžové sloupečky ústně, modré písemně - trojciferná čísla zaokrouhlujte i na stovky)
- uč. str. 154/33 (ústně)
- PS str. 33/7, 34/1, 2
Prv - opakování - Společné znaky živočichů
- nově - Dělení živočichů - na základě stavby těla - Obratlovci a bezobratlí - přehled na str. 58 - 60
- podrobněji - RYBY - kde žijí, jak a čím se pohybují, pokryv těla, čím dýchají, zástupci
Po 6. 6.
Čj - úvod k celému týdnu a povídání o víkendu
- opakování - vyjmenovaná slova po Z
- uč. str. 94/3, 5, 7, 8 (ústně)
- DÚ - uč. str. 94/7 + a (malý sešit)
M - rozcvička - násobilka
- opakování na test - lichá a sudá čísla, násobení a dělení 10 a 100, násobilka (př. typu - 24 : _ = 6, 5 . _ = 35,...)
- procvičování - uč. str. 130/3 (malý sešit - napište jen výpočty a jednu odpověď)
Čtení - na úvod celého týdne jsme vytvářeli myšlenkové mapy na téma KNIHA - na volný list papíru si doprostřed napište do kolečka slovo KNIHA a pište vše, co vás v této souvislosti napadne (vyberu si po příchodu do školy)
- lekce čtení - Obsah knihy - vyhledejte v jakékoliv knize obsah a zamyslete se nad těmito otázkami:
1. Proč se díváme na obsah?
2. Jak se dá obsah použít?
2. Jak se liší čtení obsahu od čtení příběhu?
Týden 30. 5. - 3. 6.
Pá 3. 6.
Čj - opakování - vyjmenovaná slova po V
- uč. str. 91/1, 2 + a, b, c, d, 3
- PS str. 26/1 + a (pokud nevíte, vyhledejte si, b - pouze tvary slova podtrhněte) 2, 3
M - G - KRUH
- uč. str. 102/1 - zápis - narýsujte obrázek do geometrického sešitu a popište (nebo na papír a vložíte, vlepíte)
- pozorně si přečtěte růžový rámeček
- uč. str. 102/2a, b (ústně) + modrý rámeček
- uč. str. 102/3 (geometrický sešit)
Prv - opakování ze čtvrteční hodiny
- nově - uč. str. 57 - další společné znaky živočichů
Čtení - čítanka str. 159 - Červen, pranostiky, hádanky
- čítanka str. 164 - O neděli 10. června....přečtěte si a odpovězte na modré otázky
Čt 2. 6.
Dnes jsme první tři hodiny měli preventivní program, proto jsme měli pouze Čj a Prv.
Čj - procvičování - vyjmenovaná slova po V (kartičky i/y)
- vyjmenovaná slova po Z - seznámení se slovy, hledání slov příbuzných, tvoření vět s nimi
- uč. str. 93/celá strana (ústně)
- chytáky - uč. str. 94/4
Prv - shrnutí - Části těla kvetoucích rostlin (7. 6. písemné opakování)
- nově - ŽIVOČICHOVÉ - Společné znaky živočichů - uč. str. 56
St 1. 6.
Den dětí - zábavné úkoly a soutěže
Út 31. 5.
Dnes jdeme na besedu do knihovny, tak práce bude méně :-)
Čj - slovní kopaná - pouze na vyjmenovaná a příbuzná slova
- uč. str. 90/5, 6 (ústně)
- vyjmenovaná slova po Z - uč. str. 93/1 + a, b, c (ústně)
- PS str. 25/3, 4
- PS str. 27/3
- DÚ - uč. str. 89/5 (doplňte i/y a napište ve správném tvaru) - malý sešit
M - rozcvička - dělení násobků deseti (240 : 8,...)
- nově - uč. str. 130/1 - projděte si vzorový příklad, přečtěte si růžovou poučku
- uč. str. 130/2 (1., 2. sloupeček - ústně - říkejte si podle modrého vzorového příkladu v tomto cvičení)
- zápis do sešitu:
31. 5.
NÁSOBENÍ DVOJCIFERNÝCH ČÍSEL JEDNOCIFERNÝM ČINITELEM
3. 14 = 3 . (10 + 4) = 3 . 10 + 3 . 4 = 30 + 12 = 42
5 . 17 = 50 + 35 = 85
19 . 2 = 20 + 18 = 38
Prv - vycházka - kvetoucí byliny, keře, stromy
Čtení - zápis do čtenářského deníku - nadpis tiskacím písmem, ostatní psacím
Z DENÍKU KOCOURA MODROOČKA
autor: Josef Kolář
ilustrátor: Helena Zmatlíková
hlavní postavy: Modroočko, dvojnožec (člověk)
obsah: Knížka vypráví o příhodách kocoura Modroočka a jeho přátel. Obsahuje 26 kapitol. Vybral(a) jsem si kapitolu Zachránil jsem Kiki, protože byla napínavá, naučil jsem se zásady kocouřího boje a zjistil jsem, že Modroočko je statečný.
Kniha se mi líbila, protože...(tuto větu si dopíše každý sám).
+ obrázek
Po 30. 5.
Omlouvám se za pozdní dodání úkolů z důvodu školení. Děkuji.
Čj - povídání o víkendu
- vyjmenovaná slova po V
- uč. str. 90/1, 2, 3, 4 (ústně)
- PS str. 25/1, 2
M - rozcvička - hra s kostkami
- procvičování - dělení násobků deseti
- uč. str. 128/8 (od 3. řádku dále - ústně)
- slovní úlohy - uč. str. 128/6, 7 (ústně), 9 (malý sešit - náčrtek, výpočet, odpověď)
- opakování - dělení se zbytkem - PS str. 33/1, 2, 3, 4
- DÚ - PS str. 33/5, 6
Čtení - dělali jsme první společný záznam do čtenářského deníku - záznam pošlu zítra a doplníte si, až budete mít čtenářský deník (nic nekupujte, čeká na vás ve škole :-))
- čtěte, čtěte, čtěte
Týden 23. 5. - 27. 5.
Pá 27. 5.
Čj - procvičování vyjmenovaná slova, slovní druhy a podstatná jména
- uč. str. 89/4 + a, b + vyhledejte 5 podstatných jmen a určete rod, číslo, pád (ústně)
- uč. str. 89/5 (ústně)
- PS str. 24/1, 2, 3
M - geometrie - Kružnice - opakování
- nově - Rýsování kružnice - uč. str. 96 - projděte si a do velkého sešitu narýsujte dvě kružnice - jednu libovolnou a druhou s poloměrem 2cm (nezapomeňte vše popsat)
- DÚ - narýsujte kytičku z kružnic a vybarvěte (obrázek viz odkaz)
https://clanky.rvp.cz/clanek/k/ZL/14871/GEOMETRIE-GEOGEBRA-A-POTREBA-PRESNOSTI.html
Prv - opakování ze včerejší hodiny - Plod
- uč. str. 53 - Dužnaté a suché plody
- referát (do 17. 6.) - Domácí mazlíček - napište o zvířátku, které máte doma nebo byste doma mít chtěli + obrázek
Čtení - společná četba - dočtěte si poslední dvě kapitoly, v úterý doneste knížku do školy
- čtení na víkend - čítanka str. 146 - 147 - Sedmikráska + modré otázky
Čt 26. 5.
Čj - procvičování - vyjmenovaná slova po S
- PS str. 23/celá strana
- uč. str. 89/4, 5 + a (ústně)
- DÚ - PS str. 22/3
M - rozcvička - PS str. 23/5
- opakování - zopakujte si, jak násobíme a dělíme 10 a 100
- uč. str. 126/15, 128/8 - zelený rámeček na dělení 100 (ústně)
- uč. str. 126/16 (malý sešit - zápis, výpočet, odpověď - pokuste se vymyslet více způsobů výpočtu)
- malý sešit - vypočítejte písemně (pod sebe) - 731 - 589, 568 - 296, 602 - 456, 814 - 637
Prv - opakování - KVĚT
- nově - PLOD - str. 53 (nahoře) - význam květu, klíčení
- zápis:
25. května
ČÁSTI KVETOUCÍCH ROSTLIN
1. podzemní - kořen
2. nadzemní - stonek, list, květ, plod
Kořen
- upevňuje rostlinu v půdě
- přijímá vodu a živiny z půdy
- má různý tvar a velikost
(nakreslete si 2 - 3 kořeny)
St 25. 5.
Čj - diktát (můžete si vyzkoušet) - uč. str. 85/4 + vyberte 6 podstatných jmen a určete u nich rod, číslo a pád
- opakování - vyjmenovaná slova po V
- uč. str. 89/1, 3 (ústně)
- chytáky - uč. str. 88/3, 89/2 (projděte si a užijte tato slova ve větách - ústně)
M - rozcvička - násobilka
- procvičování - dělení násobků deseti
- uč. str. 127/4 (3., 4. sloupec), 126/11 - ústně
- uč. str. 127/2, 3, 5 (výpočet a odpověď) - ústně
- uč. str. 128/8 (3 řádky) - malý sešit
- DÚ - PS str. 30/2 (zápis, výpočet, odpověď), cv. 7
Út 24. 5.
Čj - procvičování - vyjmenovaná slova po S, V
- uč. str. 85/1, 2, 3 (ústně), 4 (projděte si)
- PS str. 15/4, 19/4, 24/1, 2 (nahoře)
- uč. str. 88/1 (vymyslete slova příbuzná a tvořte s některými věty)
- Uč. str. 88/2 + a) - zamyslete se nad tím, co je to zlozvyk a jestli nějaký máte (ústně)
M - rozcvička - násobilka
- nově - Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
- uč. str. 127/1a, b, 4 (1. a 2. sloupec) - ústně
- uč. str. 126/13 - připomeňte si, jaký početní úkon má v příkladu bez závorek při počítání přednost (1., 2. sloupec - malý sešit)
- DÚ - uč. str. 126/13 (3. a 4. sloupec - malý sešit)
Prv - opakování - probrané části rostlin (kořen, stonek, list)
- Květ - uč. str. 52
- práce na pracovních listech
Po 23. 5.
Čj - povídání o víkendu
- opakování - vyjmenovaná slova po V - chytáky - uč. str. 87/3 + úkol b), cv. 4 (ústně), cv. 3 úkol a) - malý sešit
- zápis + DÚ:
23. 5.
VYJMENOVANÁ SLOVA PO V
Chytáky
(z učebnice si opište dvojice slov ze 3. cvičení a slova užijte ve větách - celkem bude 8 vět)
M - procvičování - uč. str. 126/17 (ústně)
- uč. str. 125/8, 9 (malý sešit - výpočet, odpověď)
- Geometrie - opakování - kružnice (uč. str. 90)
- velký sešit - zápis:
23. 5.
KRUŽNICE
(narýsujte si obrázek z učebnice - str. 90, popište a zapište si)
S - střed
r - poloměr
CD - průměr
A, C, D, U, V - náleží kružnici
S, B, E - nenáleží kružnici
Čtení - společná četba - Kiki je odvážná - str. 93 - 96
- čítanka str. 142 - 143 - Up a babička Motyčka - přečtěte si a odpovězte na otázky za textem
- DÚ - společná četba - Zachránil jsem Kiki, Zase ve velikém domě
Týden 16. 5. - 20. 5.
St 18. 5.
Čj - procvičování - vyjmenovaná slova po S (např. školákov)
- seznámení s vyjmenovanými slovy po V - vysvětlete a použijte každé slovo ve větě
- uč. str. 86/1
- PS str. 22/2
M - uč. str. 125/10 (4 řádky - ústně)
- uč. str. 124/2, 3, 5, 6 (výpočet, odpověď - ústně)
- PS str. 28/1, 2
- DÚ - PS str. 30/1 (zápis, výpočet, odpověď), 4
Po 16. 5.
Čj - povídání o víkendu, pouti
- procvičování - vyjmenovaná slova po S - školákov
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/vyjmenovana-slova-po-s/kocicaci/cviceniS1.htm
- PS str. 22/1
M - rozcvička (dělení se zbytkem - školákov - ústně - 1, 2, písemně - 3)
https://skolakov.eu/matematika/3-trida/deleni-se-zbytkem/sladke-mlsani/priklady1.htm
- uč. str. 121/46, 48, 49, 50 (do sešitu - jen výpočet a odpověď)
- uč. str. 122/51 (úsntě - vyberte si několi čísel a spočítejte)
Čtení - Brzo - bohatý - otázky
- společná četba - str. 83 - Proč má kůň smutné oči
- DÚ - str. 86 - Kiki
Týden 9. - 13. 5.
Pá 13. 5.
Čj - uč. str. 71/4 (sestavte přísloví - ústně, vypište podstatná jména (je jich sedm) a určete rod, číslo, pád - malý sešit)
- uč. str. 84/1 - přečtěte si a objasněte význam příbuzných slov ke slovům syčet, sypat
- uč. str. 84/2, 3 (ústně)
- PS str. 21/1 (dole)
M - písemka - trojúhelník, čtverec, obdélník
- opakování - Čtyřúhelníky - uč. 85/1, 2 (ústně)
- nově - Kružnice, kruh - uč. str. 89 (prohlédněte si obrázky a zkuste říct rozdíl mezi kruhem a kružnicí...řekněte, kde kolem sebe můžete vidět kruhy a kružnice)
Prv - zápis:
13. května
DĚLENÍ ROSTLIN
1. kvetoucí
- největší skupina rostlin
- květiny - 3př.
- keře - 3 př.
- stromy - 3 př.
2. nekvetoucí
- vypsat
3. léčivé
- mastičky, čaje, léky, sirupy
- 3 př.
4. jedovaté
- nedotýkat se!!!
- 3 př.
5. chráněné
- vzácné - nesmí se trhat
- 3 př.
- pracovní list - str. 46 - Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
Čtení - společná četba - Bylo to velice vážné - str. 75 - 78
- čítanka - str. 139 - Květen
- DÚ - společná četba - Brzobohatý - str. 79 - 82
Čt 12. 5.
Čj - opakování - pády a pádové otázky
- uč. str. 71/1 - přečtěte si, odpovězte na otázky a, b, e
- udělejte úkol d)
- úkol c) - ústně - rod, číslo a pokuste se i o pády
M - desetiminutovka - slovní úloha (můžete si vyzkoušet - uč. str. 122/57, 59)
- opakování - násobky 9
- uč. str. 121/44 - hledejte nejbližší menší násobky k různým číslům
- uč. str. 121/45 (ústně)
- DÚ - uč. str. 121/47 (1. - 3. sloupec bez zkoušky) - malý sešit
Prv - opakování - Užitkové rostliny (rozdělení, zástupci)
- nově - využití polních plodin (uč. str. 46, 47 - malé obrázky u velkých obrázků)
Týden 2. 5. - 6. 5.
Pá 6. 5.
Čj - rozcvička s kartičkami i/y - příprava na diktát
- diktát - uč. str. 78/4
- uč. str. 82/3 + a, b (ústně)
- PS str. 21/1, 2 (uprostřed - část SYN - SYTÝ - SÝR)
M - geometrie - opakování - vlastnosti obdélníku - zápis do velkého sešitu:
6. 5.
OBDÉLNÍK
(nalepte si do sešitu čtverečkovaný papír a narýsujte a popište obdélník, vypište vrcholy, sousední a protější strany - tak jak jsme to dělali u čtverce)
- PS str. 28/celá
Prv - opakování - kvetoucí a okrasné rostliny - vycházka
Čtení - návštěva knihovny
Čt 5. 5.
Čj - procvičování - rod a číslo podstatných jmen - školákov
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/podstatna-jmena/rod-podstatnych-jmen/cviceni1.htm
- další vyjmenovaná slova po S -
- uč. str. 82/1, 2 (ústně)
- uč. str. 81/5 (malý sešit)
M - rozcvička - násobilka
- opakování - násobky 7
- uč. str. 119/34 (ústně)
- PS str. 32/1, 2, 4, 5
Prv - opakování - Léčivé, jedovaté a chráněné rostliny
- nově - OKRASNÉ ROSTLINY - uč. str. 44
- zápis:
5. května
b) dýchají a vylučují
- rostliny dýchají celým tělem
- dýchají ve dne i v noci
- přijímají kyslík, vylučují oxid uhličitý
(nakreslete si obrázek z uč. str. 38 uprostřed)
c) pohybují se
- pohybují pouze částmi svého těla (př. květ za Sluncem, listy ve větru, semena vodou, větrem, na tělech živočichů)
St 4. 5.
Čj - písemné opakování - slovní druhy
- procvičování rodu a čísla podstatných jmen -
- uč. str. 69/3 (ústně), 4 (písemně)
- PS str. 16/1 (v části Podstatná jména - opakování) - ústně určujte pouze číslo, pád ještě neumíte
M - rozcvička - násobilka a pamětné +, - do 100
- uč. str. 118/31 (1. - 3. sloupeček ústně, 4. - 6. sloupeček písemně - bez zkoušky)
- opakování - násobky 7
- uč. str. 119/33 (hledejte násobky k různým číslům - př. k číslu 34 je nejbližší násobek 28)
Út 3. 5.
Čj - 1. hod.
- opakování - vyjmenovaná slova po S
- uč. str. 81/1 (se slovy příbuznými vytvořte věty - ústně)
- uč. str. 81/2, 4 (ústně)
- udělejte si zápis do sešitu:
3. května
VYJMENOVANÁ SLOVA PO S
Chytáky
- opište si z učebnine modrý rámeček - uč. str. 81/3 a pod to si ještě připište - SÝROVÝ (např. dort) x SÍROVÝ (zápach)
- 2. hod
- procvičování - rod podstatných jmen
- nově - ČÍSLO podstatných jmen - uč. str. 69/1 + žlutý rámeček
- uč. str. 69/2 + otázky pod textem (ústně)
- PS str. 15/1, 2
M - písemka - dělení se zbytkem
- slovní úlohy - uč. str. 118/30 (zkuste nejdříve vyřešit sami - ústně)
- uč. str. 118/32 - malý sešit (najděte více způsobů výpočtu)
- PS str. 24/1, 5
- DÚ - pracovní list - dělení se zbytkem - 2. sloupec (zkoušku si proveďte pouze ústně)
Prv - opakování - Kvetoucí a nekvetoucí rostliny
- nově - LÉČIVÉ, JEDOVATÉ A CHRÁNĚNÉ ROSTLINY - uč. str. 41
Po 2. 5.
Čj - vyprávění - Jak jsme slavili čarodějnice
- vyjmenovaná slova po S - umět nazpaměť
- uč. str. 80/1, 2 + a, b, c (ústně)
- PS str. 20/1, 2 (nahoře i dole)
- PS str. 21/1
- DÚ - pracovní list - opakování vyjmenovaných slov po B, L, M, P (opakujte např. na školákově)
M - rozcvička - násobilka 5
- opakování - násobky 6 - uč. str. 118/28
- uč. str. 118/29 (ústně)
- malý sešit - vypočítejte i se zkouškou
3 : 2 = 17 : 3 =
11 : 2 = 13 : 3 =
19 : 2= 7 : 3 =
5 : 2 = 23 : 3 =
9 : 2 = 10 : 3 =
Čtení - četli jsme pohádku o žížale (čtěte ze společné četby)
- pětilístek - ŽÍŽALA - vytvořte si prosím podle vzoru a vyplňte (to co je v závorkách, tam opisovat nemusíte)
ŽÍŽALA
__________ ____________
(2 přídavná jména)
_____________ _____________ ____________
(3 slovesa)
__________ ___________ __________ _________
(věta se 4 slovy)
________________________
(1 slovo, které vystihuje slovo žížala - nejlépe podst. jm.)
Týden 25. 4. - 29. 4.
Pá 29. 4.
Ahoj,
dnes jsme měli celý den projektové vyučování, tak nezadávám žádnou práci. Alespoň máte dostatek času si dodělat to, co jste dosud případně nestihli.
A v pondělí se už snad uvidíme :-)
Čt 28. 4.
Čj - procvičování - rody podstatných jmen (životnost neurčujte)
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/3-trida/podstatna-jmena/rod-podstatnych-jmen/cviceni1.htm
- PS str. 14/2
- PS str. 19 - dodělejte kromě cv. 4
- DÚ - PS str. 14/3
M - rozcvička - násobilka
- uč. str. 117/25 (ústně)
- uč. str. 117/23, 24, 26, 27 (malý sešit - výpočet a odpověď)
- uč. str. 110/25 (4 příklady), 27 (4 příklady)
Prv - test - Houby (budu zkoušet ústně)
- nově - KVETOUCÍ A NEKVETOUCÍ ROSTLINY - uč. str. 40
St 27. 4.
Čj - procvičování slovní druhy
- uč. str. 80/1 - seznámení se s vyjmenovanými slovy po S a vysvětlení jejich významu (naučit zpaměti do 2. 5.)
- PS str. 14/1 + b
M - opakování - násobky a násobilka 5
- uč. str. 116/21, 22 (1. sloupeček ústně, 2. sloupeček do malého sešitu)
- PS str. 11/2, 4 a atr. 12/1, 2 (všude proveďte výpočet a odpověď)
Út 26. 4.
Čj - procvičování slovních druhů (školákov, učebnice,...)
- nově - ROD PODSTATNÝCH JMEN - uč. str. 68/žlutý rámeček - při určování si podstatné jméno musíte dát do základního tvaru a ukázat na něj zájmenem (př. zrcátek - TO zrcátko - rod střední)
- uč. str. 68/1(ústně)
- zápis do sešitu:
26. dubna
PODSTATNÁ JMÉNA
1. Rod
mužský (TEN) x ženský(TA) x střední(TO)
(pod každý rod napište alespoň pět podstatných jmen)
- opakování - vyjmenovaná slova - uč. str. 77/4 + a (ústně)
- procvičování - vyjmenovaná slova po P - uč. str. 78/2 + a, b
- PS str. 19/1, 2 (přirovnání, která neznáte si vyhledejte na internetu)
M - diktát - násobilka
- dělení se zbytkem - uč. str. 115/17 (2. sloupeček dokončit - ústně)
- uč. str. 115/18 (písemně - vytvořte příklady a spočítejte + zkouška) - př. 34 : 4 =
- procvičování - písemné odčítání (malý sešit): 783 - 457, 425 - 391, 606 - 143, 912 - 704, 538 - 245
- DÚ - PS str. 21/6, 22/5
Prv - opakování - Společné znaky rostlin
- zápis:
26. 4.
ROSTLINY
Společné znaky rostlin
- vyživují se
- dýchají
- vylučují
- pohybují se
- reagují na změny v přírodě
- rostou, vyvíjí se a rozmnožují
a)Vyživují se
- živiny si tvoří samy v zelených částech (listech)
- pouze ve dne - světlo
- světlo (ze Slunce), voda, zelené barvino, oxid uhličitý = ŽIVINY + kyslík
(pak si nakreslete a popište 1. obrázek podle učebnice str. 38)
Po 25. 4.
Ahoj, dnes jsme byli v divadle, tak zadávám jen český jazyk a čtení.
Čj - povídání o divadle - Julius Verne - Cesta kolem světa za 80 dní (znáte tohoto autora nebo některé jeho knihy?)
- opakování - slovní druhy - vyjmenujte, řekněte, jak je dělíme
- uč. str. 66/2 + a (zopakujte si co jsou citoslovce, podstatná jména, slovesa)
- uč. str. 66/3 (ústně)
- PS str. 13/1 + a, b, c (nahoře)
Čtení - odpovězte na otázky - do sešitu čtení případně malého sešitu z českého jazyka
1. Kdo to byl Franta Šramota?
2. Jak pomohl Modroočkovi?
3. Co znamená žít na svobodě?
4. Co Franta Šramota lovil?
5. Co dělají ježci v zimě a kde ji přečkávají?
6. Jaké přísloví se v povídce vyskytlo a co znamená?
- společná četba - Jak se vlastně pasou žížaly - str. 66 - 70
Týden 18. 4. - 22. 4.
Pá 22. 4.
Čj - procvičování - vyjmenovaná slova po B, L, M (ústně s kartičkami)
- diktát - uč. str. 66/5
- procvičování - vyjmenovaná slova po P - uč. str. 78/1 (malý sešit)
- uč. str. 78/3 + a (ústně)
M - Geometrie - velký geometrický sešit - procvičování
22. 4.
ČTVEREC
(nalepte si do sešitu kousek čtverečkovaného papíru a narýsujte libovolný čtverec a popište, potom zapište:
vrcholy:
strany:
sousední strany:
protější strany:
(pomoc - uč. str. 74/1, 4)
- nově - OBDÉLNÍK - vlastnosti obdélníku (4 vrcholy, 4 strany,...)
- uč. str. 80/1, 2, růžový rámeček
Prv - Společné znaky rostlin - uč. str. 39
Čtení - společná četba - Zachránil mě Franta Šramota - str. 62 - 65
Čt 21. 4.
Čj - procvičování slovních druhů - školákov
https://skolakov.eu/cesky-jazyk/2-trida/slovni-druhy/urcujeme-slovni-druhy/cviceni9.html
- Citoslovce - PS str. 12/1, 2, 3
- vyjmenovaná slova po P - uč. str. 76/3, 77/1, 2, 3 (ústně)
- DÚ - uč. str. 76/4 (malý sešit)
M - opakování - násobky a násobilka 4
- dělení se zbytkem ve slovních úlohách - uč. str. 114/14 (ústně)
- uč. str. 114/15 (malý sešit - zapište pomocí příkladů a vypočítejte - př. Kolik trojic udělá 7 žáků? - 7 : 3 = 2 (1) + zk.)
- dělení se zbytkem - uč. str. 115/16, 17 (ústně)
Prv - Houby - závěrečné shrnutí - prezentace školákov
https://skolakov.eu/prvouka/3-trida/houby/ucime-se/prezentace.htm
- nově - Rostliny - Společné znaky rostlin - uč. str. 38
- zápis:
21. dubna
7. ŽIVOT V PŘÍRODĚ
Živé organismy
- houby
- rostliny
- živočichové (+ člověk)
HOUBY
znaky:
- nemají kořeny, listy, květy
- nemají zelené barvivo
- živiny čerpají z odumřelých částí rostlin a živočichů
Stavba těla hub
(nakreslete si obrázek a popište podle uč. str. 37)
St 20. 4.
Čj - Částice - uč. str. 65/šnek, 1 + a, b (ústně)
- Citoslovce - uč. str. 66/šnek, 1 (ústně)
- PS str. 12/1, 2
M - rozcvička - matematický diktát - násobení, dělení
- dělení se zbytkem - uč. str. 114/13 (ústně)
- malý sešit - vypočtěte a proveďte zkoušku - 15 : 2, 7 : 2,
11 : 3, 17 : 2, 14 : 3, 25 : 3
- PS str. 27/4 - opakování zaokrouhlování
- DÚ - PS str. 32/3 (zkoušku si proveďte ústně)
Út 19. 4.
Čj - vyprávění o Velikonocích
- sloh - popis pracovního postupu - Barvení velikonočních vajec - 1. pomůcky, které k tomu budeme podřebovat (vejce, barvy, lžíce,...), 2. postup - dávat stručné, jasné a přesné pokyny, aby to ten, který to nikdy v životě nedělal, pochopil (př. vejce vložíme do vody a uvaříme natvrdo) - ústně
- spojky - opakování (uč. str. 65)
- PS str. 11/1 (zakroužkujte)
- DÚ - PS str. 11/3
M - opakování - násobky čísel a násobilka - nutné umět pro dělení se zbytkem
- dělení se zbytkem - uč. str. 114/11, 12 (ústně)
Prv - Sluneční soustava - písemné opakování (kdo nepsal, bude zkoušen ústně)
- Houby - opakování (znaky hub, stavba těla, dělení) - uč. str. 37
- pravidla pro sběr hub - sbíráme jen houby, které známe
- podhoubí vrátíme zpět
- sbíráme je do košíku
- houby, které nesbíráme, neničíme
Školní rok 2021/2022
Všechny vás vítám v novém školním roce na webových stránkách naší třídy. Přeji vám, aby byl pro vás tento školní rok co možná nejúspěšnější a abyste ho pokud možno co nejvíce trávili ve škole.
Zítra 1. září vykročte pravou nohou a s úsměvem. :-)
Na všechny se moc těším.
Vaše paní učitelka Lucie Slavíčková
Nástěnka |
---|
Jídelna |
---|
Jídelníček |
Objednávka stravy |
EU OPVK |
---|
DUMY |
Místo pro materiály DUMY vytvořené v rámci programu EU Peníze školám |