logotyp

4. A

Pátek 27. 3.

Pátek 27. 3.

Moji drazí kamarádi,

máme tu konec týdne, hurá:)

A propó, jaký vzor patří ke slovům kamarádi, konec a týdne?

Jasan, jsou to vzory rodu mužského, které si dnes procvičíte a to na prac. listě str. 31. Mrkněte také do uč. str. 56 a 57 na skloňování jednotlivých vzorů. Pozornost zaměřte na vzor pán, u kterého se velmi často střídají íčka. Pozor na 1. 4. 5. 7. pád č. množného a 3. a 6. pád č. jednotného!!! Do sešitu vypracujte cv. 5 ze str. 57 a to tak, že za doplněné slovo napíšete jeho vzor  do závorky ve stejném tvaru (např. Venku štěkají psi (páni).). Pracujte pečlivě, je to velmi důležité učivo.

Mnoho rostlin rostoucích na louce se přiřazuje k rodu mužskému. Napadají vás nějaké? Napoví  vám uč. str. 46 a 47. Přečtěte si kapitolu o ekosystému Louka a zapište si o ní zápis do sešitu. V sešitě bude nadpis Rostliny na louce a informace: Co jsou louky a k čemu slouží? Jaké druhy rostlin tam rostou? (luční, byliny, léčivky, jedovaté) Ke každé skupině zapište několik zástupců. Nezapomeňte si nakreslit jednu rostlinu a hlavně vyrazit do přírody:)

V přírodě se pohybuje i naše Správná pětka. Představte si, že jste další postava, která nyní vstoupí do příběhu a bude s ostatními hrdiny celý týden. Jaké věci si sbalíte s sebou? Nemáte možnost se pro něco vrátit domů. Nakreslete (čím chcete) si kufr a do něho vše pro vás důležité. Alespoň u dvou věcí vysvětlete, proč si je berete. Hotové obrázky s vysvětlením prosím vyfoťte a pošlete:)

Pokud potřebujete pomoci s posíláním foto či jiných příloh, poproste rodiče o vysvětlení, ukázání, ať to příště zvládnete třeba i sami:) (to je vaše INF – umět přidat foto do emailu:) str. 83)

Přeji vám, moji milování žáčci, víkend plný sluníčka a krásných okamžiků, ZoRo.

Mgr. Zuzana Růžičková ( učebna 815 )

4. A1. 2. 3.4.5.
pondělíčjaj vl tv 
úterýčj ajpř pč 
středa mčj vl čj hv 
čtvrtekčjčj aj tv 
pátekčj  přinf vv vv 

Čtvrtek 26.3.

Čtvrtek 26.3.Dobré ráno, kamarádi,
pořádně se protáhněte a jdeme na to:)
V ČJ si, děti, do sešitu opište cv. 14 z uč. str. 53, které je zaměřeno na podst. jm. rodu ženského a jejich koncovky. Poproste rodiče o kontrolu a oznámkování:)
Dále si zopakujte vzory rodu mužského, které jsou uvedeny v uč. str. 55. Připomeňte si také, že u rodu mužského určujeme životnost. Procvičte si vzory v prac. listě na str. 29 cv. 44.
MA zjistíte, co už umíte, testem, který je v PS 1. díl str. 33. Poproste rodiče o kontrolu a o bodování. Napište mi prosím všichni do emailu, kolik bodů jste získali:)
Ve ČT si přečtěte čtvrtou kapitolu Správné pětky, napište její název a odpovědi na otázky do sešitu:)
1. Kdo spal z party nejdéle?
2. Jak se jmenoval nový chlapec?
3. Jak se jmenovali chlapcovi psi?
4. Kdo se chtěl prát a proč?

Hodně štěstí:)
Mějte se zpěváčkově, ahoj, ZoRo.

Aj - platí zadání z 23.3. Nově:

Pracovní sešit p. 39 ex. 4 - Otevři si sešit, podívej se na Bingo a poslouchej tuto nahrávku

 Při poslechu si odškrtávej hodiny, které jsi slyšel/a. Pak si hodiny sám/sama přečti.

 Pracovní sešit p. 39 ex. 5

Doplň, co mají Superstars rádi v televizi. Poslechni si tuto nahrávku a doplň správné písmeno.

Pracovní sešit p. 39 ex. 6

Doplň, na jakém kanále (Channel) je daný pořad a v kolik hodin ho dávají. Nahrávka zde.

Středa 25. 3.

Středa 25. 3.

Ahoj přátelíčkové,
moc vám děkuji za emaily, které mi píšete. Vypadá to, že se máte fajn a to je prima:)
Dnes toho bude více, proto si mezi jednotlivými předměty dělejte přestávky, protáhněte se, nasvačte se a napijte, ať to v pohodě zvládnete:)
Začneme MA a to novinkou. Naučíte se rýsovat trojúhelník pomocí kružítka:) Postup je uveden v uč. str. 75 cv. 1, pečlivě si vše pročtěte a poté přesně narýsujte a to i cv. 2, 3 do geo sešitu.
V ČJ si doplňte cv. 37 na str. 24 v prac. listě a cv. 39 na str. 25. 
Ve VL tu pro vás mám několik otázek, proto si připravte sešit, otočte si ho zezadu a odpovězte na otázky:
1. Jak vypadalo obydlí Slovanů?
2. Z jakého materiálu si vyráběli zbraně?
3. Jak Slované obchodovali?
4. Jak se nazýval společný jazyk Slovanů?
5. Jaký druh náboženství uznávali?
6. Napiš jméno alespoň jednoho boha Slovanů.
7. Co Slované dokázali?
8. Čím Slované byli? Co dělali?
Správné odpovědi naleznete v sešitě či učebnici, zkontrolujte si. Jste spokojeni se svými znalostmi?
Ve ČT si prosím přečtěte třetí kapitolu, napište její název a odpovědi na otázky:
1. Jak bude děti první noc spát?
2. Na jakém místě se chystají nocovat?
3. Co koupili Timovi k jídlu?
4. Jaká věc jim chybí k ohřívání pití?
HV si poslechněte nějaké jarní písničky a zaměřte se na jejich obsah. O čem píseň je, čím tě zaujala?
Bylo by fajn, kdybyste se mrkli i na stupnici C dur a znali její noty:)
Mějte se zpěváčkově, ZoRo

Úterý 24. 3.

Úterý 24. 3.Drazí přátelé,
jakpak jste se dnes vychrupinkali?
Věřím, že máte dobrou náladu a můžeme se pustit do dnešního procvičování:)

V ČJ si v prac. listě doplníte tvary podst. jmen rodu ženského a také jejich vzroy. Prac. list str. 20 cv. 29 a str. 21 cv. 31.

V MA budete počítat i rýsovat. Vše naleznete v PS 1. díl str. 32. Prosím rýsujte pečlivě:)

V AJ pokračujte podle pondělního zadání:)

V PŘ vás čeká zajímavá hra s otázkami v uč. str. 43, která prověří vaše znalosti o neživé přírodě a o poli. Než však začnete hrát, pročtěte si zadání i otázky a promyslete si odpovědi. Pomocníkem vám při odpovídání může být sešit i učebnice. Tak hodně štěstí:) S kým jste hráli a jak jste dopadli, my můžete napsat do emailu:)

V PČ byste se mohli zaměřit na přípravu večeře pro vaši rodinu. Promyslete suroviny, postup. Na vaše kuchařské umění jsem zvědavá, proto mi prosím pošlete email, kde bude název pokrmu a přidejte foto, jak si vaše rodina pochutnává:)

Těším se na vaše emaily, ZoRo.

PS: Některá nevyplněná cvičení v prac. listě str. 18,20,21 v ČJ vám mohou posloužit k dalšímu procvičování (dobrovolnému:))

Pondělí 23. 3.

Pondělí 23. 3.

Milí kamarádi,
všechny vás zdravím „Ory, ory, deo“.

Jak jste se měli o víkendu a co jste podnikali mi prosím napište na email. Už teď se těším na vaše zážitky:)

A co nás čeká v ČJ? Procvičíme si vzory rodu ženského:) Rozhlédněte se kolem sebe a vyjmenujte 8 věcí rodu ženského. Dokážete je přiřadit ke vzorům? Zkuste to. Podobný úkol máte v prac. listě str. 19, kde budete třídit slova do tabulky ke vzorům rodu ženského. Nezapomeňte na cvičení se slovesy:)

V MA si propočítejte v PS 1. díl str. 31, ale vynechte prosím cv. 2.

Ve VL tu pro vás mám prezentaci o Slovanech. Prohlédněte si ji, ať si toto učivo ještě lépe zapamatujete. Ve středu bychom mohli zkusit testík, co vy na to? Připravte se:) 

https://2zszdar-20.webnode.cz/_files/200000232-4cf914cf96/03%20Příchod%20Slovanů%20(1).pdf

AJ vám připravuje p. uč. Bernardová, proto sledujte stránky, ať si můžete doma procvičovat:)

A co v TV – procházka v přírodě nebo domácí posilování: 10 dřepů, 10 kliků, 10 sedů a lehů. A co zvládnout oboje?

Mějte se zpěváčkově, ZoRo.

 PS: Mrkněte v televizi na pořad UčíTelka v 10.50 a na stránky skolakov 4. třída a můžete procvičovat i jiným způsobem:)

Aj - 23.3.-28.3. Prosím napsat slovíčka do slovníčku a naučit se je - viz edupage.
PS str. 38/1,2

Procvičování:  https://procvicovani-uciva.webnode.cz/news/tv-programmes-unit-8/

Pátek 20. 3.

Pátek 20. 3.

Zdravím vás, moji milí kamarádi,

co si v rámci INF založit vlastní email? Postup nalezneš v uč. str. 79, 80, 81. Po založení emailu, mi prosím, pošlete pozdrav, fotku, či obrázek na adresu zruzickova@1zdar.cz a tak si spolu můžeme začít i dopisovat:)

V ČJ mrkněte zase na prac. list str. 15:)

V PŘ zkuste na internetu najít další zajímavosti k živočichu, kterého jste si vybrali. A vypsat dalších 5 do sešitu.:)

Vzpomínáte si na Kelty? V uč. vlastivědy str. 8 ve žlutém rámečku se píše o Keltském horoskopu. Přečtěte si ho a zjistěte, ke kterému stromu patříte. Potom ten strom pastelkami nakreslete a připište k němu vaše přání pro něho (čím víc, tím líp):) Pokud se vám vše podaří, vyfoťte obrázek a pošlete mi ho emailem:)

Moc si užijte víkend, ZoRo.

 PS: Víš, co je dnes za den? Napiš mi odpověď na email:)

Čtvrtek 19. 3.

Čtvrtek 19. 3.

Milé děti,

čeká nás opět MA, ČJ, AJ, ČT a TV.

Co začít TV, malou rozcvičkou, protažením celého těla, posilováním bříška…:)

ČJ budete pokračovat na prac. listě str. 14 a to učivem rodu středního.

MA si procvičíte písemné dělení do sešitu z uč. str. 98 cv. 9.

Ve ČT si prosím přečtěte druhou kapitolu a napište do sešitu její název a odpovědi na otázky:)

  1. Otázka: Jaký dopravní prostředek děti používaly?
  2. Otázka: Co si děti koupily k pití?
  3. Otázka: Co měly k obědu?
  4. Otázka: Které živočichy viděly a slyšely?

AJ procvičujete slovíčka ústně i písemně lekce 3 až 7.

Přeji vám krásný den, ZoRo:)

 

Středa 18.3.

Středa 18.3.Drazí přátelé,
hurá, máme spoustu prac. sešitů a prac. listů:)
Neděste se:)
Dnes si v ČJ procvičíte vzory a koncovky podstatných jmen rodu středního a to na prac. listě str. 13 (celá).
V MA budete počítat ale i rýsovat v PS 1. díl str. 30 (celá).
Ve Vl si prosím zopakujte učivo o Keltech a přidejte si k nim nové Slovany, o kterých se dozvíte v uč. str. 9. Do sešitu si napište nadpis a vypište si 5 základních informací. Důležité je vědět rozdíl mezi pohanským náboženstvím a křesťanským náboženstvím. K tomu ti může pomoci i internet:)
V AJ si do konce týdne budete průběžně opakovat slovíčka (ze slovníčku) lekce 3 až 7 a to nejen ústně ale i písemně.
Ve čtení si přečtete znovu první kapitolu knihy Správná pětka v Sovím doupěti. Po přečtení celé kapitoly si otočíš sešit do čtení z druhé strany, na novou stránku napíšeš název knihy, autora, název první kapitoly a odpovědi na moje otázky. Odpovídej celou větou a piš co nejlépe dokážeš, ať se v tom potom vyznáme:)
1. otázka: Se kterými postavy ses  seznámil?
2. otázka: Kam jede teta a strýc?
3. otázka: Co chtějí děti podniknout?
4. otázka: Kdo tvoří Správnou pětku?
A co si v HV pustit svého oblíbeného zpěváka a na jeho píseň si vymyslet tanec?
Přeji vám hezký den, ZoRo:)

Úterý 17. 3.

Úterý 17. 3.

Milí kamarádi,

dnes začneme přírodovědou. Ve škole jsme si četli o ptácích na poli, vybrali si jednoho zástupce a o něm vypsali důležité informace a nakreslili obrázek. Stejný postup zvolíme i u savců na poli, uč. str. 41 a 42. Pročti si tyto dvě strany, vyber si jednoho živočicha, který tě zaujal. Napiš si do sešitu nadpis Savci, jméno živočicha a 4 informace o něm. Nezapomeň nakreslit obrázek:)

V matematice si vypočítej příklady na písemné násobení, které jsou v uč. str. 97 cv. 8. Piš na papír, který zítra vlepíš do sešitu (rodiče ti ho přinesou:))

A jak to vypadá s tvým dopisem? Dnes máš ještě čas jej dokončit:) Zítra mi ho rodiče přinesou.

Na pracovní činnosti budeš potřebovat vyfouknuté vajíčko, které ozdobíš dle své fantazie (např. provázkem, papírem, voskovkami, barvami, čočkou,…). Lépe se zdobí, když je na špejli podvázané provázkem. Hotová kraslice na špejli ti ozdobí třeba květináč:)

Hezký den, ZoRo:)

Pondělí 16.3.

Pondělí 16.3.Milé děti,
v matematice si procvičíte počítání v PS 1. díl str. 29 vše bez cv. 5:)
V Čj se zaměříte na sloh, neboť ještě u sebe nemáte prac. sešit a prac. listy. V uč. češtiny si nalistujete str. 62, kde je nadpis Psaní dopisu I. Vše si pečlivě pročtěte. Čeká vás psaní dopisu pěvecké hvězdě, kterou jste si vybrali a ve škole nás s ní seznámili. Dopis bude obsahovat vše podle učebnice, osnovy. Nezapomeň, co vše musí dopis mít!!! Nejprve si vše prosmysli, napiš na kus papíru, přečti a oprav si chyby a teprve potom to co nejlépe přepiš na bílý papír velikosti velkého sešitu. Oslovení, okraje dopisního papíru,...cokoliv může být tebou barevně ozdobeno. Máš na to dva dny, ať to opravdu stojí za to:)
Věřím, že si s tím dáš práci. Už teď se na vaše dopisy těším:)
Ve vlastivědě si pročtete str. 8 Keltové, do sešitu si napíšete nadpis a jako zápis odpovíte na otázky pod textem. Pište srozumitelně, ať si z toho co nejvíce zapamatujete:)
Veškerá cvičení, úkoly, prac. listy, prostě vše budeme odevzdávat, až se uvidíme:)
Doufám, že to bude brzy, ZoRo:)
PS: Pracuj každý den, jinak toho budeš mít mnoho!!!
PS: Místo tělocviku, běžte, děti, do přírody. Venku je tak krásně:)

Mimořádné sdělení

Vážení rodiče, milé děti,
vzhledem k dané situaci bude naše veškerá komunikace probíhat přes tyto webové stránky a přes můj školní email, který je uveden v žákovské knížce. V nejnutnějším případě telefonicky.
Právě na stránky naší třídy vám, moji milí žáčci, budu psát úkoly, cvičení a to denně dle našeho rozvrhu. Vím, že jsou k tomu nutné prac. sešity a další materiály, které máte ve škole. Pro ty si přijdou Vaši rodiče ve středu 18. 3. mezi 8h a 12h do vestibulu školy. Až budete, rodiče, před školou, prosím zavolejte na toto číslo 566 690 426 a já Vám materiály předám.
Vyzvednout si školní věci mohou pouze zákonní zástupce žáka!!! Vstup do školy a tím i osobní odběr pomůcek je žákům zakázán!!!
Doufám, že se vám, moji kamáradi, vede dobře:)
Krásné dny, ZoRo:)

Odevzdání dopisu

Odevzdání dopisuMilí kamarádi,
prosím předejte dnes rodičům napsaný dopis, ať mi jej mohou zítra ve škole odevzdat:)
Děkuji.ZoRo

Sběr pomerančové kůry

Sběr pomerančové kůryUsušená pomerančová kůra se odevzdává každou středu před vyučováním.

Úspěchy v miniházené:)

Úspěchy v miniházené:)V pátek 13. 12. se uskutečnil na naší škole turnaj v miniházené. Naši reprezentanti (čtvrťáci a páťáci) byli moc šikovní. Předvedli spoustu úžasných herních kombinací, které jim dopomohly k 2. místům a 3. místu. Na to, že to hrajeme dva a půl měsíce, jsou skvělí:)
Děkujeme:)

Čtyřboj

ČtyřbojDěti z naší třídy (medailisté z okresního kola) byly o víkendu reprezentovat školu v krajském kole čtyřboje. Soutěžily v těchto disciplínách: hod medicimbálem, šplh, člunkový běh, skok z místa. Stella a Honza vybojovali zlatou medaili a Sophia medaili stříbrnou. Děkujeme vám. Je to paráda:)

Zdravá výživa

Zdravá výživa

Máme za sebou projekt Zdravé výživy, ve které jsme se seznámili s pyramidou Zdravé výživy. Víme, kolikrát denně jíst jakou potravinu, jak veliká by měla být porce a jakým potravinám bychom se měli vyhnout. Také jsme si připravili zdravou svačinku - mrkvovou pomazánku a mrkvový salát. Nechyběla ani mrkvová roláda:)

Konec září

Konec záříMilí rodiče,
tento týden byl obsahově zaměřen na dopravní výchovu. Seznámili jsme se s povinnou výbavou kola, navštívili jsme obchod s jízdními koly s praktickými ukázkami. Rozstřídili jsme si dopravní značky do skupin, orientovali se v jízdním řádě MHD, řešili jsme slovní úlohy, které si děti samy vymyslely. V pracovních činnostech si děti ve cvičné kuchyni vyrobily dopravní svačinky (zeleninové, ovocné, sladké či slané), na kterých si velmi pochutnaly. Týden byl zakončen soutěžním testem:)

Konzultace pro žáčky

Každou středu od 12.45 do 13.30 mohou děti přijít na doučování, kde si společně objasníme pro ně dosud neobjasněné:)

Základní škola Palachova, Žďár nad Sázavou
Přihlášení

Created by © 2019 -2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy