logotyp

5. C

Mgr. Jitka Maršounová

Anglický jazyk

Anglický jazykNa odkaze níže naleznete vždy nové 'workout video'.

ODKAZ ZDE

Vánoční zvyky a tradice

Vánoční zvyky a tradiceTak jsme na konci školní docházky ve starém roce a poslední školní den. Co si tento den užít povídáním o vánočních tradicích, zvycích a také si je vyzkoušet? Skvělý nápad. 
Pod 6 kelímky se skrývají 6 věcí. Který kelímek se odklopil, ten ukázal tajemství např.:
prstýnek - svatba
chleba - dostatek jídla
autíčko - cestování 
peníz - bohatství apod.
K říkance: Mrzne a mrzne nechyběl zvukomalebný pokus pro tři zvonkohry. Dále děti házely střevícem a rozkrajovali jsme jablíčko. I připravená rukavice měla svoje kouzlo při hře "Je to mráz". Zlaté prasátko každý spatřil v malované truhličce, stačilo pootevřít víčko a hle, už se objevilo a bylo rozesmáté. Konec vánočního rozjímání zpestřila nadílka a zvukomalebný doprovod s mikrotenovými sáčky.

Svatý Mikuláš, anděl a čert

Sice k nám sv. Mikuláš nepřišel, ale i tak jsme si o něm povídali, o jeho mimořádných vlasstnostech, skutcích a připomněli si i jeho legendy. A jelikož byli mezi námi čert a anděl, kdo z nich to měl jednodušší? Odpovědi jsme se dozvěděli v několika hrách např.: Na barvy, Čert a anděl. Najednou se jako by zjevil Mikuláš a promlouval tak nějak zvláštně: "Engele, mengele, cuka múra...". Po nějaké chvilce jsme si Mikulášovu řeč osvojili. A co následovalo? Opera, pohádka, zpráva do rozhlasu, němý film. Zpracovávali jsme myšlenkovou mapu na téma čert. A již nastal čas s rozdělováním dárečků pro hodné děti a tím jsme uzavřeli nimiprojektík na téma: Sv. Mikuláš, anděl a čert.

Tanec s míčkem

Prezentace domácí četby

Volné chvíle v době on-line výuky

Učit, učit, učit...to opravdu není naše motto!
Důležité je také, v této nelehké době, vzít rodinu a jít na procházku do lesa, hrát si se svými domácími mazlíčky, malovat a nebo také něco dobrého upéct. 

Podzimníček

PodzimníčekSlunce už líně mhouří víčka
a podzim stojí za vrátky.

V době výuky on-line si děti nasbíraly přírodní materiál nebo dostupný materiál z domácnosti a vyrobily skřítky PODZIMNÍČKY. Ve fotodokumentaci jsou prezentovány finální výroky a mnohdy i s pracovním postupem.



72 hodin

72 hodin

Pomáhám, protože chci   - mít dobrý pocit z čistého města
                                    - aby příroda byla čistá
                                    - mít dobré ovzduší
                                    - žít v lepším světě
                                    - dýchat čistý vzduch
              

Hudební výchova trochu jinak

Hudební výchova trochu jinakA něco z hudební výchovy v naší třídě.
Pohybová reakce dětí na úryvek z cyklu Obrázky z výstavy M. P. Musorgského.
Obměna: pohyb s orffovským instrumentářem.
Využití švihadel jako zástupné rekvizity. Výhodou švihadla je vytváření originálních tvarů včetně kreativního pohybového reagování. Děti využily poslechu úryvek skladby P. J. Čajkovského: Trojka.

Projekt dopravní výchovy

Projekt dopravní výchovyCyklista:
Cyklista se rychle blíží,
zvládá cestu bez potíží.                                      
Klikatá je jeho cesta
míjí vesnice a města.
Krásná přilba zdobí hlavu.



Vzdělávací cíl projektu byl:
Chodíme, jezdíme a cestujeme podle pravidel.
Projekt byl zaměřen na povinnou i doporučenou výbavu kola, způsob jízdy cyklisty, přednost na křižovatce, která nemá značkami značenou hlavní pozemní komunikaci. Do projektu byl zařazen příběh "Helma". Děti navrhovaly varianty řešení, strategie a rizika, odpovědi na otázky. K poznávání dopravních značek pomohl výukový program. Na závěr děti rozhodovaly o správných řešeních v dopravní soutěži a psaly sebehodnocení.
Celý projekt se dětem líbil, nic by v něm neměnily.

Dopravní výchova

Základní škola Palachova, Žďár nad Sázavou
Přihlášení
  • image 234
  • image 232
  • image 230
  • image 227
  • image 226
  • image 218
  • image 217
  • image 239
  • image 238
  • image 237
  • image 236
  • image 235

Created by © 2019 -2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy