5. C
Mgr. Jitka Maršounová
Vánoční zvyky a tradice
Pod 6 kelímky se skrývají 6 věcí. Který kelímek se odklopil, ten ukázal tajemství např.:
prstýnek - svatba
chleba - dostatek jídla
autíčko - cestování
peníz - bohatství apod.
K říkance: Mrzne a mrzne nechyběl zvukomalebný pokus pro tři zvonkohry. Dále děti házely střevícem a rozkrajovali jsme jablíčko. I připravená rukavice měla svoje kouzlo při hře "Je to mráz". Zlaté prasátko každý spatřil v malované truhličce, stačilo pootevřít víčko a hle, už se objevilo a bylo rozesmáté. Konec vánočního rozjímání zpestřila nadílka a zvukomalebný doprovod s mikrotenovými sáčky.
Svatý Mikuláš, anděl a čert
Sice k nám sv. Mikuláš nepřišel, ale i tak jsme si o něm povídali, o jeho mimořádných vlasstnostech, skutcích a připomněli si i jeho legendy. A jelikož byli mezi námi čert a anděl, kdo z nich to měl jednodušší? Odpovědi jsme se dozvěděli v několika hrách např.: Na barvy, Čert a anděl. Najednou se jako by zjevil Mikuláš a promlouval tak nějak zvláštně: "Engele, mengele, cuka múra...". Po nějaké chvilce jsme si Mikulášovu řeč osvojili. A co následovalo? Opera, pohádka, zpráva do rozhlasu, němý film. Zpracovávali jsme myšlenkovou mapu na téma čert. A již nastal čas s rozdělováním dárečků pro hodné děti a tím jsme uzavřeli nimiprojektík na téma: Sv. Mikuláš, anděl a čert.Volné chvíle v době on-line výuky
Učit, učit, učit...to opravdu není naše motto!Důležité je také, v této nelehké době, vzít rodinu a jít na procházku do lesa, hrát si se svými domácími mazlíčky, malovat a nebo také něco dobrého upéct.
Podzimníček
a podzim stojí za vrátky.
V době výuky on-line si děti nasbíraly přírodní materiál nebo dostupný materiál z domácnosti a vyrobily skřítky PODZIMNÍČKY. Ve fotodokumentaci jsou prezentovány finální výroky a mnohdy i s pracovním postupem.
72 hodin
Pomáhám, protože chci - mít dobrý pocit z čistého města
- aby příroda byla čistá
- mít dobré ovzduší
- žít v lepším světě
- dýchat čistý vzduch
Hudební výchova trochu jinak
Pohybová reakce dětí na úryvek z cyklu Obrázky z výstavy M. P. Musorgského.
Obměna: pohyb s orffovským instrumentářem.
Využití švihadel jako zástupné rekvizity. Výhodou švihadla je vytváření originálních tvarů včetně kreativního pohybového reagování. Děti využily poslechu úryvek skladby P. J. Čajkovského: Trojka.
Projekt dopravní výchovy
Cyklista se rychle blíží,
zvládá cestu bez potíží.
Klikatá je jeho cesta
míjí vesnice a města.
Krásná přilba zdobí hlavu.
Vzdělávací cíl projektu byl:
Chodíme, jezdíme a cestujeme podle pravidel.
Projekt byl zaměřen na povinnou i doporučenou výbavu kola, způsob jízdy cyklisty, přednost na křižovatce, která nemá značkami značenou hlavní pozemní komunikaci. Do projektu byl zařazen příběh "Helma". Děti navrhovaly varianty řešení, strategie a rizika, odpovědi na otázky. K poznávání dopravních značek pomohl výukový program. Na závěr děti rozhodovaly o správných řešeních v dopravní soutěži a psaly sebehodnocení.
Celý projekt se dětem líbil, nic by v něm neměnily.
Jídelna |
---|
Jídelníček |
Objednávka stravy |
EU OPVK |
---|
DUMY |
Místo pro materiály DUMY vytvořené v rámci programu EU Peníze školám |