logotyp

2. B

Mgr. Lucie Slavíčková

Fotografie

Fotografie

Pasování na čtenáře

Úkoly pro nemocné

30. 11., 1. 12.

Čj - opakovat význam slov
    - PS str. 29/3
                 30/1, 2, 3, 4
M - PS str. 36/1, 2, 5, 6 (dobrovolně) +dračí hlava
                 37/1- 5
                 43/1 - nahoře
Prv - uč. str. 23 - Ovoce
Čtení - uč. str. 47, 48 - Míša Kulička v rodném lese (1. a 2. část)

Změny od 30. 11.

Milí rodiče, vzhledem k nástupu dalších ročníků do školy dojde ke změně odchodů na oběd a tím i konce vyučování. To se týká hlavně dětí, které nechodí do družiny a odcházejí samy domů nebo si je vyzvedáváte. Chod družiny se nemění (mění se číslo družiny - děti budou chodit do družiny číslo 2).

Konec vyučování:                               Obědy:
Po - 11. 45                                           Po - 11. 50 - 12. 05
Út - 12. 55                                           Út - 11. 50 - 12. 05
St - 11. 45                                           St - 11. 50 - 12. 05
Čt - 12. 55                                           Čt - 11. 50 - 12. 05
Pá - 11. 40                                           Pá - 11. 45 - 12. 00

Družina - ranní - 6.00 - 7.30
             - odpolední do 16.00
             - družina č. 2 (vchod ze zahrady)
            - pokud bude dítě odcházet samo, prosím napište odchody na lístek


Konec vyučování, obědy, družina od 18. 11.

Konec vyučování:                              Obědy:

Pondělí - 12. 35                                    12. 45 - 13. 05
Úterý   - 12. 50                                    13. 00 - 13. 20
Středa  - 12. 25                                    12. 35 - 12. 55 
Čtvrtek - 12. 35                                    12. 45 - 13. 05  
Pátek   - 12. 25                                     12. 35 - 12. 55

Družina - ranní - 6.00 - 7.30
             - odpolední do 16.00
             - hlavní vchod - zvoňte na družinu č. 5
            - pokud bude dítě odcházet samo, prosím napište odchody na lístek

Pokud dítě nebude chodit do družiny, odchází domů po skončení vyučování nebo po obědě. Prosím napište mi, zda si budete dítě vyzvedávat nebo bude chodit samo. Děkuji L. S.


Výuka 16. 11.

Výuka 16. 11.



Milý Adámku, přejeme Ti všechno nejlepší ke včerejším narozeninám :-))




Krásné pondělní ránko, školáčci :-)
Víkend byl pošmourný, stejně tak dnešní ráno, ale přesto věřím, že jste si ho užili a že dneska vstáváte s dobrou náladou a natěšení na naši poslední online hodinu. Zítra je státní svátek, tak vy i vaši rodiče budete doma a ve středu se už všichni společně sejdeme ve škole :-).
Na hodinu českého jazyka si nachystejte pracovní sešit, malý sešit, učebnici a penál.

M - rozcvička -  PS str. 26/2 (dokončit)   
    - PS str. 29/1, 2 (zapište stejně jako je to v 1. cvičení)   
    - PS str. 29/4, 5, 6 + dračí hlava (č. 14)   
    - PS str. 30/2 (znáte z prvouky), 30/3   

Čtení - uč. str. 38 - opakování čtení - Nový učitel
          - uč. str. 39 - nové čtení - Jména + přesmyčky, rébusy s bičem (kontrola společně ve škole)

Psaní - nová písmenka si necháme do školy - str. 7 - procvičování známých písmenek (každé slovo pište dvakrát, krtek a srna přepište psacím písmem)

Čj - online hodina
    - opakování - slova nadřazená (říkejte dětem několik slov podřazených a ony říkají slova  nadřazená), slova podřazená - uč. str. 32/3 (nepište, jen říkejte)
    - nový pojem - slova souřadná - uč. str. 33 - obrázek nahoře
    - procvičení - uč. str. 33/3 + a)
                       - PS str. 28/3
  

Distanční výuka 9. 11. - 13. 11.

13. 11.
Zdravím vás, kamarádi :-)
I když počasí k tomu moc neláká, vyskočte ze svých vyhřátých peřinek, udělejte si dobrou snídani a připravte se na online hodinu z matematiky. Nachystejte si pracovní sešit a penál.

Čj -
dnes si nově zavedeme dva pojmy - slova nadřazená a podřazená - není to nic obtížného ani zcela nového, protože podobné úkoly jsme již dělali                                                                               - prohlédněte si dva obdélníky na str. 31 nahoře - slova nadřazená
     - uč. str. 31/1 - vymyslete slovo nadřazené ke každému vozíku + 31/1b
     - uč. str. 32/1 - slova podřazená
     - uč. str. 32/2
     - PS str. 28/1, 2 - procvičte si novou látku

Čtení - uč. 38 - opakování čtení Nový učitel
                      - nové čtení Pro zasmání ze školních sešitů

Psaní - začínáme písanku č. 4 - str. 1 - přepište jména psacím písmem

M - online hodina
    - kontrola DÚ z předchozího dne
    - PS str. 28/1 - 5
    - dobrovolně - PS str. 28/6 


12. 11. 
Dobré ráno, děti :-)
Obloha je sice pořád zamračená, ale věřím, že na vašich tvářičkách je stále spousta úsměvů. Určitě vám rodiče říkali, že za týden ve středu se spolu zase uvidíme živě přímo ve škole. Doufám, že máte radost a že se těšíte. Já ano, i když nás opět čekají různá omezení, ale to určitě zvládneme :-).
Na dnešní online hodinu si připravte učebnici a pracovní sešit do Aj a učebnici a pracovní sešit do prvouky.

M - rozcvička - PS str. 26/1 (dokončit), 26/2 (1. sloupeček)
    - PS str. 27/2 
    - PS str. 27/3 (zapište, znázorněte, vypočítejte a napište odpověď - pro oživení paměti str. 19/2) - zítra kontrola při online hodině
    - PS str. 27/4a, b (vyber si dva podtržené příklady a pracuj podle zadání - kontrola při online hodině)
    - PS str. 27/5 (dvojice vybarvi různými barvami)

Čj - o pořádku slov ve větě jsme už mluvili - slova ve větách jsou seřazena jako vagóny u vlaku - první slovo ve větě (lokomotiva) začíná velkým písmenem a za posledním slovem (vagónem) je znaménko - a právě řazení slov budete dnes procvičovat
    - PS str. 24/1 (přečtěte si krátké říkanky - slova řaďte podle čísel, pak si  jednu říkanku (žlutou nebo bílou) vyberte a přepište ji psacím písmem na linky
    - PS str. 24/2 (pište do malého sešitu - v pondělí při online hodině si věty přečteme a zkontrolujeme)
    - PS str. 24/3, soutěž
    - dobrovolně - hádanka

Čtení - uč. 38 - Nový učitel + modrý rámeček (zamyslete se, můžete se podívat i na internet)

Prv - online hodina   
      - zopakovat roční období a podzimní měsíce
      - zopakovat rozdíl strom x keř
      - zopakovat keře, lesní plody (uč. str. 10, 11)
      - nové - str. 19 - Ryby, Stěhovaví ptáci


11. 11.
Ahojky, kamarádíčkové :-)
Víte, že dneska přijel Martin na bílém koni? Vzpomínáte si, jsme si o něm loni povídali? Vrátíme se k tomu v hodině českého jazyka. Na tu si nachystejte pracovní sešit, malý sešit, učebnici a penál.

M - na dnešní hodinu si připravte modrá a žlutá kolečka
    - rozcvička - PS str. 26/1 (první tři sloupečky)
    - PS str. 26/3a, b, c - řešte slovní úlohy, každou si nejdříve znázorněte pomocí koleček (nezapomeňte oddělit tužkou desítku)
    - PS str. 26/4 - zamyslete se dokreslete
    - PS str. 27/1 - pracujte podle vzoru

Aj - dokončení a opakování 1. lekce a seznámení se slovíčky 2. lekce (k angličtině se vrátíme chvilku zítra při online hodině)
    - uč. str. 13  - opakování slovíček - Tina (naše nová myška) se dívá na televizi - Look! A tiger...and a zebra. Podívej! Tygr...a zebra. Prohlédněte si všechny obrázky a odpovídejte na otázku What´s this?...např. It´s a tiger.
    - PS str. 10 - cvičení Say the words (podle stínů poznejte zvířata a pojmenujte)
                      - cvičení Read and match (přečti slova a spoj s obrázky)
Poslechové cvičení si uděláme zítra společně.
nepovinné - PS str. 61, 62 - v rámci Vv a Pč si vyrobte knížku o Tině (vystřihněte si ji, vybarvěte a dokreslete)
     - nová slovíčka - uč. str. 15 - a chair (čér - židle), a table (tejbl - stůl), a pena teacher (týčr - učitel, učitelka), a book, a clock (klok - hodiny)

Psaní - str. 40 - pište věty o zvířatech, co dělají. Nezapomeňte, že na začátku věty musí být velké písmeno. Tečky už tam jsou předepsané. 

Čj - online hodina
    - povídání o sv. Martinovi
    - opakování druhy vět (nadiktovat šest vět a děti zapíší druh věty a znaménko)
    - PS str. 23/2 (přepis vět je pouze dobrovolný)
    - uč. str. 29/7 (přečtěte si povídání o tučňácích a vyprávějte svými slovy)


10. 11.
Zdravím vás, školáčci :-)
Šupky, dupky z postýlek, umýt, vyčistit zoubky, něco dobrého do bříška a hurá do toho a celé bude hotovo :-)
Na hodinu matematiky si nachystejte pracovní sešit, malý sešit a penál.

Čj -
zopakujte si abecedu
    - PS str. 23/1 - dodělejte zbývající dvě věty - oddělte čarami jednotlivá slova, napište počet slov ve větě, pak si vyberte jednu větu a přepište ji na linku psacím písmem 
    - PS str. 23/4 (pouze oddělte slova čarou - nepište) + soutěž (přečtěte si otázku a odpověď napište na linku dole)
    - uč. str. 30 - pracujte podle zadání - pak si vemte malý sešit a napište psacím písmem jednu větu O, T, R, a P (pozor na velké písmeno na začátku věty a správné znaménko na konci) 

10. 11.
O - 
T -  
R -  
P - 
Tento úkol mi pak prosím zašlete na email.

Čtení -
uč. str. 37 - Listopad - Podzim - přečtěte si básničku a udělejte její rozbor (kdo ji napsal, z jaké je knížky, kolik má slok, veršů, najděte v ní rýmy k těmto slovům - žloutne, zase, zvadne, zjistí)

Prv - uč. str. 19 - Ryby, Stěhovaví ptáci
      - PS str. 19

M - online hodina


9. 11.

Dobré pondělní ráno, kamarádi :-)
Užili jste si víkend? Určitě ano a já se těším, až mi o tom dnes při online hodině něco málo povíte. Na hodinu českého jazyka si připravte pracovní sešit, kousek čistého papíru, penál a čítanku. 

M - rozcvička -matematický diktát - Maminka, babička,...vám nadiktuje 10 příkladů (5 na sčítání, 5 na odčítání) do 20 s přechodem přes desítku do 13. Pište jen výsledky a pak poproste o kontrolu.
    - PS str. 24/5, 6 (6. cvičení se vztahuje k poslednímu lístku v 5. cvičení - pozorně si přečtěte)
    - PS str. 25/1 (kontrola v úterý při online hodině)
    - PS str. 25/2a, b
    - PS str. 25/3, 4, 5 (pracujte podle vzoru), 6
    - doplňte si dračí hlavu - str. 21 a 25

Čtení - uč. str. 35 Liška a čáp - přečtěte si básničku a doplňte rýmy (pracujte podle zadání nahoře) - nepište do knížky!!
         - uč. str. 35 - vyluštěte rébusy se zvířaty (dole)

Psaní - str. 39 - dnes vás čeká další nové písmenko velké E (ukážeme si při online hodině)

Tv - 10x výskok ze dřepu
     - 10x leh sed
     - 10x poskok po levé noze
     - 10x poskok po pravé noze
     - 10x panáka
Vše si zopakujte aspoň 2x.

Čj - online hodina
    - druhy vět - opakování a procvičování
    - uč. 30/1, 2
  - PS str. 23 - obrázek nahoře - říkejte jednotlivé druhy ovoce (příprava na rozlišení hranice slov ve větě)
    - PS str. 23/1 - pouze 1. věta - svislými čarami oddělte jednotlivá slova a před větu napište, kolik má slov

Distanční výuka od 2. 11.

Moji milí druháčci, 

protože bude i nadále probíhat distanční výuka a my se bohužel spolu nesejdeme osobně ve škole, budeme pokračovat v online výuce. Každý den budete mít jednu hodinu podle rozvrhu, který najdete níže. Skupiny zůstávají stejné, jen jsem trochu upravila čas a změnila dny, kdy jaký předmět bude. Informace, co si máte vždy nachystat, budou každé ráno zde na našich stránkách. Pokud se nějaké hodiny nebudete moci zúčastnit, nic se neděje, rodiče mi pošlou email a úkoly si doplníte sami podle zadání na webových stránkách. 

Po, St  - Čj - 8.30 - 9.15 (1. skupina), 9.30 - 10. 15 (2. skupina)
Út, Pá  - M - 8.30 - 9.15 (1. skupina), 9.30 - 10.15 (2. skupina)

Čt - Prv - 8.30 - 9.15 (1. skupina), 9.30 - 10.15 (2. skupina)


2. 11. - 6. 11.

6. 11.
Dobré mlhavé a mrazivé páteční ráno, děti,
čeká nás poslední pracovní den v tomto týdnu a pak dva dny volna. Určitě se na víkend těšíte. Užijte si ho, odpočiňte od školy (ale číst nezapomínejte :-)) a v pondělí se zase uvidíme a uslyšíme na online výuce.
Na dnešní hodinu matematiky si připravte tabulku na bingo, pracovní sešit a penál. Za chvíli ahoooj :-).

Čj - opakování druhů vět - uč. str. 26/5 (urči druhy vět a doplň znaménko)
                                     - uč. str. 27/3 (vytvoř věty rozkazovací podle vzoru, nepiš!!)
Vy už víte, že věty se skládají ze slov. Že slova ve větě mají své místo, aby věta zněla správně a že každé slovo musí být napsáno zvlášť. Vše budeme v následujících hodinách procvičovat.
    - PS str. 22/1 (ve cv. 1 pracujte s větami ve žlutém rámečku, úkol c) si zkuste najít na internetu)
    - PS str. 22/2 (vyluštěte a vybarvěte podle zadání)
    - PS str. 22/3, 4 (pište psacím písmem)
    - dobrovolně
PS str. 22/5, soutěž

Čtení -
uč. str. 34 opakování čtení O vráně, sýru a lišce
          - uč. str. 34 nové čtení Chytrá liška (doplňte slova z nabídky dole - napište si na papír čísla 1 - 6 a k nim jednotlivá slova, v pondělí si to společně zkontrolujeme, nepište do učebnice!)

Psaní - str. 38 - Dnes nás po delší době čeká nové písmenko a to velké K - skládá se ze dvou částí: první znáte, píše se jako velké I, druhá je trochu složitější, ale vy to určitě zvládnete. Důležité je dát si pozor na kličku, abychom ji psali ve správném směru. Ukážeme si to při online hodině.

- dobrovolně - obkreslené a vybarvené listy z Vv si vystřihni (nebo cokoliv jiného)

M - online hodina
    - dvě děti mi ještě neposlaly DÚ z matematiky ze sředy!! Prosím o nápravu.
    - Bingo
    - PS str. 23/1, 2


5. 11.
Dobré studené ráno, školáčci :-)
Dnes nás čeká online hodina prvouky. Nachystejte si učebnici, pracovní sešit, penál a také malý sešit z českého jazyka. Napíšeme si diktátek. Ale ničeho se nebojte, to zvládnete :-).
Včera jste mi měli poslat domácí úkol z matematiky. Kdo tak udělal, je to super s chválím vás. Ti, co tak ještě neučinili, ať to co nejdříve napraví.

Čj - zopakuj si abecedu zpaměti - pak si vem šest jakýchkoliv předmětů a srovnej je za sebe podle abecedy
    - uč. 28/4 - Přečtete si nejdříve všechny věty a pak je srovnej a očísluj (lehounce obyčejnou tužkou) tak, jak mají jít za sebou (zkontrolujeme si to společně v pondělí při online hodině). Určete druhy vět, dvě si vyber a utvoř k nim otázku. 
    - PS str. 21/2 - v 1. cvičení vyhledej slova jednoslabičná, dvouslabičná, trojslabičná a víceslabičná a pak pracuj podle zadání 
    - PS str. 21/3, 4, 7
    - dobrovolně - PS str. 21 - Pro bystré hlavy
Kdo chyběl na online hodině, může si zkusit diktát, který jsme psali - Hela, Tamara, Mirek, Jana, Radek, Irena, Alice, Pavel, Božena, Cyril

Čtení - pokračujeme ve čtení bajek - uč. str. 34 - O vráně, sýru a lišce - přečtěte si tuto bajku, řekněte, jaká zvířata zde vystupují, jaké lidské vlastnosti mají a proč (odpovědi najdete v bajce, když budete pozorně číst)

Psaní - str. 37 - pročvičíte si hlavně písmenko malé ř - přepište psacím písmem (každé slovo napište dvakrát)

M - na zítřejší online hodinu si prosím nachystejte tabulku na Bingo (3x3 - tři řádky po třech okýnkách a napište si tam devět různých čísel od 0 do 20)
    -
rozcvička - PS str. 21/5
  - PS str. 24/1 (trénujte rozklady - pozor! - nejdříve musíte dopočítat do 10, vyberte si dva příklady a k nim vytvořte slovní úlohy podobné té v zadání)
    - PS str. 24/2, 3

Hv -
zazpívejte si písničku Hlava, ramena, kolena, palce

Prv - online hodina
       - zopakovat - kdy začíná podzim, podzimní rovnodennost, podzimní pačasí, podzimní měsíce, listnaté a jehličnaté stromy, houby, význam lesa


4. 11.

Ahojky, parťáci,
dneska  se setkáme při online hodině z českého jazyka a tentokráte i čtení. Připravte si tedy pracovní sešit, penál a čítanku. Z matematiky máte úkol, který mi máte poslat, tak na to prosím nezapomeňte (někteří špatně poslouchali a posílali mi už včera). V rámci tělesné výchovy se protáhněte a pak si dejte nějaký dobrý dlabaneček, ať vám to dobře myslí při hodině. Brzy papa :-)

Aj - zopakujte si názvy šesti zvířat (ústně i písemně  - např. pomocí strany 4 v pracovním sešitě)
    - uč. str. 12 –  prohlédněte si obrázky a podle nich zkuste říct, o čem příběh je (pak můžete poprosit rodiče nebo starší sourozence, aby vám ho přečetli  a věřím, že mu budete rozumět :-))
    - PS str. 9 – vyluštěte křížovku (zapisujte názvy zvířat podle čísel buď směrem dolů nebo rovně, v rámečku nahoře máte nápovědu)
    - PS str. 11 – nahoře -  na str. 6 - 13 najdi Rodneyho  a namaluj zvířátka, se kterými je
    - PS str. 11 - dole – About me! (O mně!) – Jack si jako svoje oblíbené zvíře vybral krokodýla, namaloval ho a napsal. To samé uděláte i vy. Vyberete si jedno ze zvířat z této lekce (případně může být i jiné), namalujete ho a napíšete jeho název.

M – rozcvička – PS str. 21/4
    - PS  str. 23/3, 4, 5, 6 (zakroužkuj), 7
Včera jsme si ukázali, jak se zapisují slovní úlohy. Dnes si to sami vyzkoušíte. Napíšete ji (psacím písmem) podle včerejšího vzoru do malého sešitu, nafotíte a pošlete mi na email. Neopisujte zadání a nezapomeňte vynechat řádek a napsat datum 4. 11.
Maminka sázela květiny. Zasázela 9 tulipánů a 4 růže. Kolik zasázela květin celkem?

Tv – protáhni si celé tělíčko od hlavy až k nohám - vymysli si krátkou rozcvičku (jako třeba děláme ve škole) a můžeš přibrat i všechny, s kým jsi právě doma a společne si zacvičit :-)

Čj –  online hodina
    - uč. 28/1 - procvičování druhy vět
    - PS str. 20/3 (stačí říct věty správně, nemusíte psát)
    - PS str. 21/1 (navíc určete druhy vět)
    - PS str. 21/5 (psacím písmem)

Čtení - procvičování čtení - str. 32


3. 11.
Dobré ránko, děti,
vyspaly jste se do růžova? Venku je hezky, teplo, tak si rychle splňte svoje povinnosti, ať můžete jít ven :-). Dneska nás čeká online hodina matematiky. Připravte si pracovní sešit, penál a malý modrý sešit, protože dneska se budeme učit zapisovat slovní úlohy. 

Čj -
Včera jsme si společně zopakovali druhy vět, tak si to dneska samostatně procvičíte. Kromě toho si procvičíte také psaní :-)
     -
PS 19/3 (do prvního čtverečku napiš znaménko a do druhého druh věty - O, T, R, P)
     - PS str. 20/1 (nejdřív odpověz na všechny otázky ústně a pak si vyber dvě odpovědi a ty napiš na linky - pozor celou větou!)
     - PS str. 20/2 (na linky napiš pouze větu T a O)

Čtení - str. 32 - přečtěte si zbytek bajky O rybáři a rybách a odpovězte na dvě otázky v modrém rámečku

Prv - uč. str. 12 - Houby (jak dělíme houby + př., zásady sběru hub)
      - uč. str. 14 - 15 - Podzimní les (zakryjte si sloupeček vlevo na str. 14, prohlédněte si pozorně obrázek a zkuste sami pojmenovat co nejvíce rostlin a živočichů, pak si to projdi ještě jednou podle čísel)
      
M - online hodina 
    - rozcvička - počítej a říkej rozklady - 9+2, 3+8, 5+7, 6+6, 7+4, 4+8, 6+5, 5+8, 8+4
    - PS str. 22/3
    - PS str. 21/3 
Sl. úloha - Dědeček chová králíky. Má 8 hnědých a 5 bílých králíků. Kolik jich má celkem?
Do malého sešitu do matematiky opište podle vzoru (zadání neopisujte!):

3. 11.
hnědých____________________8
bílých______________________5
celkem_____________________?

Z:   oooooooo
      ooooo
V:   8 + 5 = 13
Celkem jich měl 13.

Vv - dobrovolně
- při procházce si nasbírejte několik různých listů a doma si je obkreslete na papír a  pak vybarvěte (pastelky, voskovky, vodové barvy...) podle vaší fantazie


2. 11.

Zdravím vás, kamarádi :-)
Jak jste se měli o podzimních prázdninách? Věřím, že dobře, i když počasí nám úplně nepřálo, a že jste si dostatečně odpočinuli a nabrali spoustu sil do další online výuky. A hlavně že se už těšíte, až se zase uvidíme :-).
O tom všem mi budete vyprávět při dnešní hodině českého jazyka. Kromě toho si také zopakujeme abecedu a druhy vět. Na hodinu si připravte učebnici, pracovní sesiš, penál a dobrou náladu :-).
Těším se :)

M - rozcvička PS str. 21/2 (buď počítejte jako příklady na odčítání nebo dopočítávejte př. 12=9+__ - buď 12-9=__ nebo 9 a kolik je 12)
    - 22/1, 2 (piš libovolným písmem), 4, 5

Čtení - str. 32 - Již vloni jsme se setkali s bajkami. Tak si nejdříve zkuste sami vzpomenout, co to bajka je (kdo v ní vystupuje, název nějaké bajky) a až teprve potom si přečtěte text v čítance (nahoře). Pak si přečtěte bajku O rybáři a rybách (po větu A vyvalují tam oči a žasnou). A nakonec řekni, co ty sám o rybách víš (např. kde žijí, jaké mají ploutve, co mají na povrchu těla, čím dýchají, nějaké druhy ryb) :-)
 
Psaní - str. 36 - písmenko velké Ř - vy už znáte velké R, tak to pro vás nebude nic nového

Čj - společně při online hodině
    - vyprávění zážitků z podzimních prázdnin
    - abeceda - opakování - uč. 29/7b
    - druhy vět - jaké druhy máme, co nám sdělují, jaké znaménko za nimy najdeme) - PS str. 19/ soutěž
               


Milé děti,

pečlivě si prohlédněte tento letáček a to tak, že na něj kliknete a on se vám zvětší.

Je to návod, kterým bychom se měli všichni v této coronavirové době řídit. Jen na každém z nás záleží, kdy se budeme moci vrátit do školy, učit se společně a prožívat příjemné chvíle se svými spolužáky.

Užijte si příjemné prázdniny v kruhu své rodiny, odpočiňte si a myslete na svoje zdraví i zdraví svých nejbližších. 

paní učitelka


19. 10. - 23. 10.
V tomto týdnu budeme mít kažký den jednu online hodinu v Microsoft Teams, kam jste dostali přístupová hesla. Naše učebna se jmenuje 2. B,  zkouška spojení proběhne 19. 10. v   9. 00 hromadně.
V Teamsu po přihlášení na hlavní obrazovce rozkliknete 2. B, najedete na Zkouška spojení, otevřete a kliknete na připojit se (nikdo nevyvolává jiný hovor). 

Změna času
Další dny budete rozděleni do dvou skupin. 
Út, Čt,  - Čj - 8.30 - 9.10 (1. skupina), 9.20 - 10. 00 (2. skupina)
St, Pá - M - 8.30 - 9.10 (1. skupina), 9.20 - 10.00 (2. skupina)

Rozdělení do skupin:
1. skupina - Vaneska, Kačenka, Markétka, David D., Dušan, Pepík, Adam H., Vašík, David J., Michal, Šimon K.
2. skupina - Anička, Simonka, Eliška, Michaelka, Tadeáš, Šimon N., Sebík, Patrik, Hynek, Adam T., Vladík

1. skupina se přihlásí buď na Čj 1. skupina nebo M 1. skupina
2. skupina se hlásí buď na Čj 2. skupina nebo M 2. skupina

Kdo by měl potíže s připojením nebo se nemohl připojit z jiného důvodu, prosím o omluvení. Děkuji L. S. 

23. 10.
Šupky, dupky z postýlek, kamarádi :-)
Dneska máme online hodinu matematiky. Nachystejte si pracovní sešit, penál a kdo má doma nějakou stavebnici a v ní najde krychli, kvádr a válec, připraví si i to (kdo nenajde, nevadí). Příští týden se neuvidíme ani neuslyšíme, čekají vás prodloužené podzimní prázdniny. Nebudete mít žádné povinné domácí úkoly, tak máte čas případně dodělat to, co jste nestihli a po prázdninách si vaši práci zkontroluji. Jen vám znovu připomínám, že je potřeba každý den alespoň číst. Znovu se sejdeme 2. 11. buď společně ve škole (což si určitě všichni přejeme) nebo zase při online výuce. Informace najdete zde na našich stránkách.

Čj - Včera jsme si při online hodině povídali o druzích vět - zopakujte si pomocí žlutých rámečků v uč. na str. 25 - 27 jaké druhy vět máme (oznamovací - O, tázací - T, rozkazovací - R, přací - P) a jaké znaménko se za nimi píše. Pak si vezmi PS a tam si vše procvičíš. 
    - PS str. 18/1, 2, 3 (tuto hru můžeš využít při procvičování druhů vět :-))
    - PS str. 19/1, 2

Čtení - str. 26 (3. část) + HRA (vyber si jeden z úkolů a splň ho - kdo by chtěl více, samozřejmě může :-))
         - během prázdnin si znovu celý tento příběh čti

Psaní - str. 35 - malé písmenko ř (slova řepa, moře, kuře přepiš psacím písmem, k písmenkům dole napiš psací podobu - pozor, jestli je to velké nebo malé písmeno)

M - společně při online hodině
   - rozcvička - počítání do 20, práce s čísly
   - PS str. 20/4, 5
   - PS str. 79/4, 5
   - PS str. 21/1 (4., 5. sloupeček - omlouvám se, zapomněla jsem, že jste to už měli včera :-))

- během víkendu a prázdnin pomoz mamince v kuchyni nebo tatínkovi v dílně, garáži či na zahradě :-)


22. 10.
Vstávat, už je ráno, druháčci :-)
Včera to bylo fajn, tak si to snad užijeme i dneska. Na hodinu českého jazyka si připravte učebnici, pracovní sesit a penál. Trochu budeme opakovat, ale hlavně nás dnes čekají druhy vět. Tak doufám, že se těšíte. :-)

M - rozcvička - posílám tři hady (počítej zpaměti) 
1. 15 + 3 - 10 + 3 + 7 =
2. 6 + 5 + 9 - 4 - 6 - 2 =
3. 11 - 4 - 3 + 6 + 10 =
    - PS str. 20/1 (příklady tvoř podle obrázků)
                 20/2 (vyber si dva obrázky, které se ti líbí a vytvoř k nim slovní úlohy, nezapomeň na otázku)
                 20/3a, b (namaluj na papír, tabulku, tabuli a dej někomu vyřešit)
                 21/1 (1. - 3. sloupeček)
                 79/3 (pozorně si přečti hádanky a vybarvi)

Prv - zopakuj si jak a podle čeho rozlišujeme stromy a řekni několik příkladů - vše si pak procvič v PS str. 16
      - PS str. 15 - zde si zopakuj, co víš o rybníku (co zde roste, žije a jaký mají význam)
       - uč. str. 10, 11 - u lesa nebo v lese nerostou pouze stromy, ale i keře a lesní plody (pozor - ne všechny jsou jedlé!!!) - podívej se jaké a z obrázku nahoře na str. 10 vypozoruj, jak se od sebe liší stromy a keře

Čtení - str. 25 (2. část) - dobří čtenáři si přečtou celé sami, slabší se mohou střídat s rodiči, babičkou,... + modrý rámeček dole (vysvětlete, řekněte to jinak)

Čj - společně na online hodině
    - zopakuj si abecedu a seřaď tato slova - kytara, myš, zvonek, hřebík, kočka, dýně
    - uč. 23/1 - přečti si věty a správně je seřaď + úkol a)
    - uč. 25/1
    - seznam se se žlutými tabulkami na str. 25 - 27

Hv - něco si doma společně zazpívejte


21. 10.
Krásné ránko přeji všem :-)
Nezapomeňte na dnešní online hodinu matematiky a připravte si pracovní sešit, penál a kolečka. Budu se na vás zase těšit :-)

Čj - včera jsme se učili o pořádku vět v příběhu a dneska si to sami vyzkoušíte a procvičíte - PS str. 17/1 (Dodělej dvě zbývající pohádky - nejprve si vždy přečti všechny věty pro danou pohádku, řekni o jakou pohádku jde a pak věty očísluj tak, jak si myslíš, že půjdou za sebou. V rámci čtení, které dnes nemáte, si nakonec obě pohádky přečti.) 
    - nepovinné - vymaluj obrázky k pohádkám

Psaní - str. 34 - piš psacím písmem, jaké věci jsou (jsou to věty, tak každé slovo napiš vždy jen jednou), pozorně si to po sobě zkontroluj 

Aj - zopakuj si slovíčka (zvířata)
    - PS str. 7 - procvič si otázky Can you see (a snake)? a odpovědi na ně Yes., No. Zkus si přečíst každou větu a zakroužkuj správnou odpověď.
     - naučíme se tři nová slovíčka, co zvířata umí - run /ran/ (běhat), fly /flaj/ (létat), climb trees /klaim tríz/ (šplhat po stromech)
     - uč. str. 11 - Spike se ptá Ruby, co zvířata umí (nejdříve popravdě) a ona mu odpovídá Yes. A pak se Spike ptá pravdivě i nepravdivě a Ruby říká buď Yes. nebo No. - 1. Can monkeys climb trees? Umí opice šplhat po stromech?, 2. Can lions fly? Umí lvi létat?, 3. Can ducks climb trees? Umí kachny šplhat po stromech?, 4. Can snakes run?, 5. Can crocodiles fly?, 6. Can zebras run?
     - procvičení v PS str. 8 - dopiš, co zvířata umí a co ne a dokresli další dvě zvířata a také o nich napiš

M -
společně na online hodině
    - PS str. 18/6, 19/1 - 4

Tv -
jdi na procházku nebo si zajezdi na kole


20. 10.
Ahojky, milé děti,
dnes nás čeká první online hodina z českého jazyka. Na hodinu si nachystejte pracovní sešit a penál. A přihlašte se včas, ať můžeme začít přesně a stihneme vše, co máme. Zbytek domácích úkolů si vypracujete samy, tak jak jste zvyklé. Těším se :-)

M - rozcvička - PS str. 17/7
    - budeme pokračovat v počítání s přechodem přes 10, jen budeme počítat a dopočítávat do 12 - PS str. 18/2, 3 (pracujte s obrázkem ve cv. 1)
    - PS str. 18/4 (i zde vycházíte z obrázku, počítejte a zapisujte příklady i s rozklady, nezapomeňte nejdříve dopočítat do 10)
    - PS str. 18/5 (pracuj podle zadání a pak se příklady nauč zpaměti, tak jako to bylo u cv. 3 na str. 12)

Čtení - str. 24 - Byli jednou dva - 1. část - čtěte, odpovězte na otázky v modrém rámečku

Prv -
PS str. 14 - zopakujte si, co jste se zatím naučili o podzimu
      - uč. str. 18 - prohlédni si obrázek, zakryj si vlevo popisky a nejdříve zkus sám poznat některé živočichy a rostliny žijící v rybníku. Potom se pokus vymyslet alespoň dva významy rybníků (proč se zakládají) a teprve potom si je přečti dole na stránce.

Čj - budeme dělat společně při online hodině
    - PS str. 15/4
    - PS str. 16/1, drak, vlaštovka, 16/3
    - PS str. 17/1 (jen 1. pohádka)

Vv -
vymaluj obrázek k pohádce (PS z Čj str. 17)


19. 10.
Dobré ránko, kamarádíčkové, 
jak jste se o víkendu měli? Věřím, že suprově, že jste si odpočinuli a jste plní elánu na tento týden, kdy se budeme setkávat denně online. Nezapomeňte dneska v 9.00, už se na vás těším :-). Ale do té doby se můžete vrhnout na úkoly.

M - rozcvička - rodiče vám budou říkat příklady i s výsledky a vaším úkolem je říct, zda je to správně nebo ne. Pokud ne, výsledek oprav.
   - PS - str. 17/2 (rybičky nespojuj čárou, ale vždy dvě rybičky dej do kroužku stejné barvy - lepší přehlednost)
   - PS - str. 17/3, 5

Čj - zopakuj si abecedu - uč. 18/5 - pojmenuj si obrázky a seřaď je podle abecedy - můžeš si napsat na papír a očíslovat
    - PS - 15 - přečti si žluté věty nahoře a udělej k nim úkoly a - d
    - PS - 15/1 (piš psacím písmem), 2 - čti věty a ty, co jsou správné, podtrhni pastelkou (ne červenou)

Čtení - str. 24 - Drak - čti a najdi v básničce rýmy - můžeš zkusit podle básničky draka namalovat :-)

Psaní - str. 33 - piš věty psacím písmem - POZOR! Věta má na začátku velké písmeno a na konci znaménko.

Tv - dobrovolné - pusť si svoji oblíbenou písničku a zacvič si při ní


14. - 16. 10.

16. 10.
Ahojky, milé děti,
a máme tu pátek :-) Tak až se proberete, umyjete a posnídáte, pusťte se co nejdříve do dnešních úkolů, ať to máte hotovo a můžete si užít volný a ničím nerušený víkend. Ale i o víkendu můžete např. vašemu mladšímu sourozenci, pejskovi, kočičce nebo jinému zvířátku něco přečíst :-))

M - matematický diktát - PS str. 16/7 - pět příkladů na sčítání, pět na odčítání (piš jen výsledky, popros rodiče o kontrolu a hodnocení proveď sám pomocí obrázků)
    - PS str. 16/3, 4, 5, 6, 8
    - PS str. 17/1
    - nezapomeň na dračí hlavu :-)

Čj - procvičení abecedy - říkej abc a zahrajte si město, jméno,...
    - trénujte abededu i písemně (kdykoliv) - pište psacím i tiskacím písmem (velká i malá písmena)
    - uč. str. 14/14 (ústně)
    - PS - 14/2, 3, 4 + soutěž
    - dobrovolný úkol - PS str. 14 dole - pracuj s internetem, knihou,...vyhledej a zapiš

Čtení - uč. 27 - Papírové zuby, Vítr (dobří čtenáři oboje, méně zdatní si vyberou jedno nebo druhé, ale budou to umět co nejlépe)

Psaní - str. 32 - procvičení malého a velkého ž, Ž - pozorně se dívej, kde je malé a kde velké a nakonec si to po sobě znovu překontroluj, ať ti nechybí znaménka :-)

- dobrovolně - z přírodního materiálu (kaštany, žaludy, bukvice, šípky, listy, mech, klacíky,...) vyrob skřítka, zvířátko, domeček...cokoliv tě napadne

15. 10.
Krásné ráno, myšáčci ,
vylezte z teplých pelíšků, dejte si něco dobrého do bříška a jdeme na to :-)

M - rozcvička - BINGO 
   - PS - str. 15/7, 8, 9, 16/1,2 (cv. 1 - všichni udělají rozklady, i ti, kteří to umí spočítat bez nich)

Čj - uč. str. 14/13 (Ústně - s každou řadou pracuj zvlášť. Pak si vyber jeden řádek a napiš slova, seřazená podle abecedy, do malého sešitu z Čj)
    - PS 13/4 + hádanka, str. 14/1 - pozorně si přečti povídání o podzimu (bude se ti to hodit v prvouce) a doplň chybějící písmenka

Čtení - uč. str. 23 - básnička Vítr (číst, rozbor básně - kdo ji napsal, z jaké je knížky, počet slok, veršů, rýmy) + tři úkoly pod ní (ústně). Kdo má chuť, čte si navíc :-)

Prv - Začínáme téma PODZIM - uč. str. 8, 9 - povídejte si, o tom, kdy podzim začíná, jaké jsou podzimní měsíce, co je to podzimní rovnodennost (od té doby že se dny zkracují a noci prodlužují), k jakým změnám dochází na podzim v počasí, v přírodě (co se děje se stromy, co dělají někteří ptáci), jaké máme stromy podle listů + konkrétní příklady.


14. 10.
Dobré, ale deštivé ránko, kamarádi,
tak nám to zase začíná :-)
Ale zvládli jsme to na jaře, tak to zvládneme i teď. Pracujte každý den, tak jako byste byli ve škole, poctivě plňte zadané úkoly a čtěte (je to jako např. s jízdou na kole nebo s plaváním...trénovat, trénovat a zase trénovat...samo se to nenaučí...a situace i počasí čtení nahrávají). Vaši práci si na konci příštího týdne zkontroluji, ale myslete na to, že se neučíte kvůli mně, ani rodičům, ale jen a jen pro sebe.
Tak s úsměvem do toho a půl je hotovo :-) 

M - rozcvička - dopočítávej do 10 (snaž se co nejrychleji)
   - zopakuj si, jak budeš postupovat při odčítání s přechodem přes 10
   - PS str. 15/1, 2, 3, 4, 6
Aj  - měli jsme včera - procvičuj si slovíčka (říkej, čti i piš) - v průběhu celého týdne
Čj - opakuj si abecedu (říkej jí od nějakého písmenka, říkej, které písmenko je před nebo za písmenkem,...)
     - PS str. 12/4a, b (př. 12, 40, 100) + hádanka
     - PS str. 13/1, 2, 3 (pozor - seznamy řaď podle příjmení, čísla piš na linky)
Čtení - str. 22 - Čert a bába - dobří čtenáři celé, méně zdatní čtou méně, ale vícekrát
Psaní - str. 31 - velké psací Ž (Z známe, jen přidáme háček)

Informace pro rodiče

Kaštany, žaludy (14. - 16. 10.)
Info pro ty, kdo máte doma nasbíráno a chtěli jste zítra odevzdat ve škole. Možnost st, čt, pá v době 7.00 - 14.00 donést ke škole, kde si je převezmu. Zavolejte mi na mobil nebo na pevnou linku do třídy. Děkuji.


Změny 12. 10. - 23. 10.
Plavání
Zatím dočasně zrušen plavecký výcvik. Pojedeme podle normálního rozvrhu. Tv bude. 

Konec vyučování
Vzhledem k posunu odchodu na oběd je posunut i konec vyučování:
Po, St, Pá - 12.35
Út, Čt - 13.10

SBĚR kaštanů a žaludů
Každou středu (7. 10. počínaje) v době od 7.40 - 7.55h - odevzdávají pouze děti v prostorách šaten. Kaštany a žaludy by měly být zvážené, podepsané a označené třídou. Větší množství lze odevzdat u vchodových dveří panu školníkovi. Děkujeme.


V pátek 2. 10. v 9.15 proběhne v knihovně "Pasování na čtenáře" (přesunuto z loňského roku).

nebudu již letos psát na webovky. Buď si je zapíšeme do notýsku nebo si je poznačíme v PS.
Znovu apeluji na to, aby děti denně četly. Děkuji


Plavání
Plavecký výcvik začíná v úterý 22.9. Budeme tedy chodit každé úterý v čase 9.45 - 11.15 (dvě vyučovací hodiny). Celkem bude 10 lekcí (22.9., 29.9., 6.10., 13.10., 20.10., 27.10., 3.11., 10.11., 24.11., 1.12.). 

Prosím podepsat a odevzdat papír, že se dítě může zúčastnit plavecké výuky.

S sebou: plavky, čepice (označená lihovou fixou na čelní části jménem dítěte), 2 ručníky, mýdlo budeme mít společné

Změna v rozvrhu (hodiny Tv nahrazeny předměty, o které přijdeme plaváním):
Po - M, Čj, M, Čj
Út - Čj, Prv, plavání (2hod), Vv
St - M, Čj, Aj, Čj
Čt, Pá zůstávají


Na obědy se chodí dle časového rozpisu. Druhé ročníky chodí každý den 11.45 - 12.05. Z tohoto důvodu bude konec vyučování posunut: Po, St, Pa končíme tedy 12.05, Ut, Čt je konec vyučování až 12.55 (obědová pauza se musí nahradit). 

Zmiňuji to pro ty rodiče, jejichž děti nebudou chodit do družiny nebo si je budete chtít z nějakého důvodu po vyučování vyzvednout. 
Základní škola Palachova, Žďár nad Sázavou
Přihlášení
  • image 239
  • image 238
  • image 237
  • image 236
  • image 235
  • image 234
  • image 232
  • image 230
  • image 227
  • image 226
  • image 218
  • image 217

Created by © 2019 -2020 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek pro školy